bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

3 Dec 2010

Prof Aziz Bari X Tahu Pasal Perlembagaan Malaysia???


Samada kenyataannya bernada "sinis" ataupun sememangnya beliau ni kurang bijak?


"Menghasut" agar jawatan PM dan PM "dicuba" oleh bukan Melayu!!!

Sudahlah TG Nik Aziz yang kononnya menolak "ketuanan Melayu" kerana mahukan "ketuanan Islam" tetapi dalam masa yang sama tidak kisah jika LKS dilantik menjadi TPM....

Bukankah perlembagaan ada menyebut, PM akan dilantik dikalangan parti atau parti-parti yang mempunyai majoriti dalam dewan parlimen dengan perkenan DYMM SPB Yang Dipertuan Agong???

Begitulah berseninya perlembagaan kita.... Walaupun tidak ditulis secara jelas bahawa PM mesti dari kalangan orang Melayu ataupun Bumiputera yang beragama Islam, tetapi secara logiknya sorang Yang Dipertuan Agong pasti tidak akan bersetuju jika kaum lain yang dilantik!!!

"Kad" terakhir penduduk asal dan mejoriti negara ini. Sememangnya para penulis perlembagaan negara kita telah dapat "melihat masa hadapan" iaitu suatu hari nanti "Melayu/Bumiputera" akan berpecah-belah!!!. Kuasa dan survival mereka akan menjadi seperti telur dihujung tanduk....

Tapi kalau dapat seorang PM Melayu yang macam DS Ir. Mohammad Nizar pun, mungkin tiada bezanya!!!

Ulasan lanjut klik sini.

1 comment:

  1. Seorang professor yang wujud hasil dari konspirasi golongan penyokong Anwar Ibrahim di IPT. Tidak menjadi satu perkara luarbiasa apabila kedapatan segelintir manusia yang bergelar professor di IPT adalah sebenarnya seorang manusia yang tidak berkebolehanpun tetapi mendapat gelaran tersebut kerana berada dalam jaringan "penyokong" Anwar di IPT. Jaringan ini bermula dari era 1970'an semasa Anwar menjadi pemimpin pelajar di Universiti Malaya. Jika ini berterusan, maka IPT kita akan dipenuhi dengan "Professor politik" daripada professor yang sebenar. Tidak heranlah bahawa Universiti-universiti di Malaysia menduduki taraf yang rendah di dunia kerana universiti kita dipenuhi dengan "Professor sampah" seperti Aziz Bari ini.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3