bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

7 Dec 2010

Ambillah Roh Hijrah Rasullullah s.a.w - Hijrah Kepada Kebaikkan Bukannya Meninggalkan Yang Baik...




Hijrah berasal daripada perkataan bahasa Arab yang membawa maksud meninggalkan satu tempat untuk menuju ke tempat lain, manakala dari konteks agama pula ianya berdasarkan perpindahan rasulullah S.A.W dari Mekah ke Madinah.

Apapun yang berlaku ianya memberi kesan yang mendalam terhadap umat dan agama Islam, maka di harap kedatangan tahun baru Islam ini membawa perubahan kepada kita untuk berubah sikap kepada yang lebih mulia, mendekatkan diri dengan maha pencipta, berusaha keras terhadap apa yang diusahakan. Hijrah juga merupakan sirah rasulullah s.a.w., jestru kita perlulah meninggalkan perkara-perkara yang buruk dan pergi kepada perkara-perkara yang baik. Semoga apa yang dilakukan oleh kita mendapat keberkatan dariNya.Amin....

Klik sini.


Janganlah dalam keghairahan kita mendengar pidato-pidato yang retorik, fitnah-fitnah dan umpat-keji manusia yang "dengki" kita sewenang-wenangnya mengikut arus dan menukarkan intan dengan kaca!!!

Kenalilah siapa musuh umat Islam dan negara yang sebenar!!! Belajarlah dari sejarah!!! Ingatlah menumbangkan dan menghancurkan satu-satu tamadun itu memang mudah tetapi untuk membinanya belum tentu kita mampu!!!!

Sesetengah pemimpin menyangkakan mereka boleh memimpin tetapi sebenarnya mereka hanyalah "seperti tikus yang membaiki labu"... Kononnya mahu membela rakyaat!!! Rupa-rupanya rakyaat hanya dipergunakan untuk "merampas kuasa" buat diri sendiri dan puak mereka. Memang kita perlukan pembangkang yang boleh menegur kerajaan agar tidak tergelicir dari landasan, tetapi bukannya pembangkang yang "umpama sokong yang membawa rebah".


NONEParti-parti komponen Pakatan Rakyat (PR) yang terdiri daripada PKR, PAS dan DAP tidak akan mampu untuk menumbangkan Barisan Nasional (BN) secara bersendirian, kata Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Justeru, Guan Eng berkata, PR perlu mencetus serta mencorakkan gelombang rakyat tanpa mengira kaum untuk bersama-sama pakatan itu bagi menumbangkan BN yang semakin rakus membolot kekayaan negara menjelang pilihanraya umum (PRU) ke-13.


Kepada rakyaat Malaysia terutamanya Melayu/Bumiputera belajarlah dari sejarah!!! Jangan mudah dibuai janji-janji mereka yang sebenarnya "tamakkan" kuasa dan kekayaan negara untuk diri mereka sendir!!!




No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3