bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

26 May 2012

Teresa Kok Kempen Orang Cina Supaya Membeli Roti Gardenia!!!


Baru-baru ini exco pelaburan, perindustrian dan perdagangan kerajaan negeri Selangor iaitu YB Teresa Kok telah melawat dan merasmikan kilang baru Gardenia di Shah Alam.

Beliau juga telah menolak sebagai pihak yang sebelum ini bertanggung-jawab menganjurkan kempen supaya orang2 Cina memboikot roti keluaran Gardenia atas sebab ianya dimiliki oleh "orang Melayu" yang dikaitkan dengan BN iaitu Bernas sebanyak 30% (Kumpulan syarikat yang dimiliki oleh Tan Sri Syed Mokhtar).

Samada dakwaan beliau itu benar atau tidak, kita memerlukan bukti kukuh sebelum boleh untuk menuduh sesiapa. Apapun beberapa tahun dahulu penulis ada menerima "email layang" yang mendakwa roti keluaran Gardenia sebagai tidak halal.

Penulis agak terkejut dengan tuduhan tersebut kerana mana mungkin seorang tokoh Koperat yang mempunyai imej seorang Islam yang warak dan banyak beramal-jariah itu akan membiarkan syarikat roti yang beliau "miliki" menjual roti yang haram/tidak halal.

Apapun itulah dunia....

Fitnah dan taktik kotor perniagaan ada di mana-mana...

Apa lagi bila dikaitkan dengan politik!!!

Soalan penulis, jika orang Islam sendiri kekadang tidak boleh kita percayai, bolehkah kita mempercayai pemimpin2 DAP yang sejak dahulu begitu tebal semangat Kecinaannya???

1 comment:

  1. kempen pilihanraya Tehresa Kok-dah banyak sangat perbuatannya yg menyakitkan orang Melayu Islam sehingga terpaksa melawat kilang Gardenia bagi membersih dosa politiknya

    JANGAN PERCAYA JANJI MANIS CINA YAHUDI

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3