bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

8 May 2012

Bersih 3.0 - Pas Telah Menunjukkan Ciri-ciri Munafik???


Walaupun sebuah video telah dengan jelas menunjukkan bahawa rusuhan bermula apabila Anwar Ibrahim   mengarahkan pencerobohan terhadap Dataran Merdeka.

Diikuti dengan serangan oleh para peserta BERSIH 3.0 terhadap anggota2 polis, akhbar resmi PAS (HARAKAH) masih mahu meletakkan kesalahan Sabtu lalu terhadap pihak Polis.

Samada sedar atau tidak 4 ciri2 tu dah ada pada pemimpin Pas dan sekutu mereka;

Berjanji dia tidak tepati/mungkiri - Janji akan mengawal peserta Bersih 3.0. Tidak ditepati.

Diberi amanah/perjanjian dia tidak tepati - Diberi amanah untuk melakukan perhimpunan dengan aman. Ia telah berakhir dengan rusuhan yang mengakibatkan kemusnahan harta benda, kecederaan, merosakkan nama negara di mata dunia dll.

Bercakap dia dusta.- Rusuhan di bawah tanggung-jawab Pas dan sekutu tetapi menyalahkan pihak Polis yang dituduh sebagai dalang, walaupun satu dunia melihat arahan telah diberikan oleh Anwar.

Bila berbalah dia berlebih-lebih dan sentiasa mahu menang - walaupun rusuhan atas kesalahan mereka sendiri tetapi menyalahkan pihak lain. Tidak mahu bermuhasabah diri.

Ambiga memang lah tak boleh nak kita harapkan, sebaliknya Pas pun menunjukkan perangai yang sama.


3 comments:

  1. Ciri-ciri Orang Munafik

    Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya:

    Ada empat perkara, sesiapa yang melakukannya maka ia adalah seorang munafik tulen. Sesiapa yang melakukan satu daripada empat perkara itu, maka ia mempunyai salah satu daripada sifat munafik, hingga dia meninggalkannya . (Empat sifat itu ialah) apabila dipercayai ia khianat, apabila bercakap ia berdusta, apabila berjanji ia mungkir dan apabila bertengkar ia mengenepikan kebenaran. (Menegakkan benang basah ) .

    sumber : JAKIM

    ReplyDelete
  2. inilh salah satu ciri-ciri yang dikatakan dajal akan muncul diakhir zaman,betul atau tidak tepuk dada tanya selera?.

    ReplyDelete
  3. Harap-harap apabila bersih dianjurkan jangan pula akhidah anak muda Melayu yang menyertainya akan bersih juga. Banyak cara yang diusahakan oleh pendawah kristian bagi menarik umat-umat Melayu yang kepahaman Agamanya terlalu lemah,kemungkinan ini pun salah satu jalan?.sedarlah wahai umat-umat Islam Malaysia terutama keluarga yang menizinkan anak-anak menyertai perhimpunan itu.


    46Sekupang

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3