bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

22 May 2012

Perangai Nik Aziz Lebih "Jahil" Dari Arab "Jahilliyah"???


Arab Jahilliyah menolak permulaan perjanjian Hudaibiyah dimulakan dengan perkataan "Bismillah hirrahma nir rahahim" atas alasan mereka tidak menerima Allah s.w.t. sebagai Tuhan mereka jadi bagaimana mungkin mereka akan menandatangani perjanjian yang dimulakan dengan "Nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang".

Mereka juga menolak untuk perjanjian tersebut ditulis sebagai perjanjian di antara Muhammad Rasulullah dan sebaliknya hanya ditulis sebagai Muhammad putera Abdullah (Wakil Madinah) dengan Suhail ibn Amr (Wakil Mekah). Alasannya jika mereka menerima Muhammad s.a.w. sebagai Pesuruh Allah sudah pasti mereka tidak akan memerangi umat Islam dan Muhammad s.a.w.

Ironinya Nik Aziz yang juga mendapat kuasa dan memerintah selama lebih 21 tahun di Kelantan melalui sistem demokrasi dan pilihanraya sediada mempersoalkan adakah kerajaan BN yang dipilih oleh majoriti rakyaat negara ini adalah sebuah kerajaan yang sah!!!

Kita boleh faham situasi Arab Jahilliyah kerana mereka sememangnya menolak Allah s.w.t., agama Islam dan Muhammad s.a.w. Tetapi dalam konteks Nik Aziz beliau menerima kuasa yang diberikan oleh sistem demokrasi dan pilihanraya negara ini cuma hanya jika beliau dan sekutunya menang, sebaliknya sekiranya beliau dan sekutunya kalah beliau akan menolak dan melabel berlakunya penipuan dan ketidak-adilan dalam proses pilihanraya.

Dah macam sifat Yahudi dan sifat2 orang munafik, waliyazubillah.... 

3 comments:

  1. manusia ini terlalu bongkak dan angkuh..ini ulamak ke ooolamak

    ReplyDelete
  2. lain kali kalau dia tanya sah ke Kerajaan Pusat? Tanya dia balik, sah ke Kerajaan PAS di Kelantan?

    ReplyDelete
  3. Sedarlah kejahilan diri sebelum mengatakan kejahilan orang lain..ASTAGHFIRULLAHALAZIM.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3