bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

16 Feb 2011

Karpal, Gobind Tarik Diri Wakili Keluarga Beng Hock - Takut Dengan Suruhanjaya Diraja???


KUALA LUMPUR: Peguam keluarga Teoh Beng Hock, Karpal Singh dan Gobind Singh Deo menarik diri daripada prosiding Suruhanjaya siasatan bagi menyiasat kematian bekas setiausaha politik itu, sebentar tadi.

Kedua-dua peguam serta keluarga Teoh memutuskan demikian dan bertindak keluar dari mahkamah selepas Pengerusi Suruhanjaya, Tan Sri James Foong Cheng Yuen menolak permohonan mereka supaya prosiding ditangguhkan, sementara menunggu semakan kehakiman terhadap keputusan suruhanjaya isnin lalu.

Suruhanjaya itu menolak supaya pegawai pengendali dari pejabat peguam negara digugurkan dan diganti dengan wakil bebas, serta didengar di Mahkamah Tinggi.
Komen Isac;

Adakah mereka berdua ini takut tembelang pecah? Takut reputasi "hebat" hancur berderai? Takut "penipuan" bahawa kononnya Teoh dibunuh oleh Umno, terbongkar?

Apaupun bagi mereka keadilan hanya boleh diperolehi jika pihak pendakwaan dilakukan oleh "kroni" mereka?

Jestru di manakah keadilan? Atau mereka mahukan keadilan gaya Karpal?

4 comments:

  1. TAKUT LE TU...DULU BUKAN MAIN HEBOH KONONNYA NAKKAN KEADILAN UTK MENDIANG TBH SANGAT2 KAN? EH APSAL PULAK TIBA2 MINTAK TANGGUH? DAH NAMPAK KE AKAN TERBURAI SEMUA MAKLUMAT YG AKAN MEMALUKAN DIRI SENDIRI?

    ReplyDelete
  2. cuba check karpal pernah kena bedal dengan hakim tu kot, tu yang takut sangat, hakim yang lagi satu kacang je bagi dia.

    ReplyDelete
  3. biasalah.sejak bila pulak orang2 dari majlis peguam tu 'bebas'?rata2 menjadi agen2 pembangkang untuk memburuk-burukan kerajaan.pegawai pengendali ni boleh di anggap 'bebas' klo dilantik dari kalangan puak2 mereka sahaja..begitulah acuan pemikiran pembangkang..Teoh Beng Hock dibunuh agen DAP disebabkan dia menjadi saksi pendedahan salahlaku pemimpin2 DAP diselangor.SPRM dijadikan kambing hitam untuk dipersalahkan dsamping jd modal politik mereka..klo hari2 malaysiakini dan harakah dijadikan rujukan,mmg la x boleh nak fikir..emosi dahulu baru nak fikir.semuanya nak dipolitikkan..

    ReplyDelete
  4. duit anwar lagi sedappp....masuk juta2.... kes beng hock tau tak akan menang.....

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3