bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

2 Feb 2011

Peruntukkan Tambatan Banjir Sungai Golok Wajar Ditarik Balik???

 TINJAUAN dari udara menunjukkan keadaan banjir di sekitar Segamat, Johor, hari ini.
- Foto Effendy Rashid. Feb 1, 2011 2:05 pm


SEBAIK saja tiba daripada lawatan rasmi ke Abu Dhabi, Emiriah Arab Bersatu (UAE), Datuk Seri Najib Razak (gambar kecil) terus memulakan tugas dengan membuat tinjauan udara sekitar kawasan banjir di Segamat dan Labis, Johor, semalam. Najib turut melawat pusat pemindahan banjir dan mengumumkan kerajaan memberi wang ihsan kepada mangsa banjir seluruh negara. - Foto Effendy Rashid/BERNAMA
Feb 2, 2011 8:01 am


Komen Isac;

Kerajaan pusat baru-baru ini mengumumkan akan menyalurkan bantuan ke Kelantan untuk membantu mereka mengatasi masalah banjir yang saban tahun berlaku di sekitar Sungai Golok. Suatu usaha yang murni!!!

Memandangkan banjir besar yang melanda Johor, Melaka, Negeri Sembilan dan Pahang sekarang ini penulis rasakan ada baiknya peruntukkan tersebut digunakan untuk membantu negeri-negeri yang menyokong BN. Mungkin penduduk Kelantan "redha" dengan apa yang berlaku kepada mereka...

Bahkan lebih buruk, sesetengah pemimpin pembangkang mendakwa banjir buruk yang melanda negeri-negeri Selatan tanahair sekarang ini adalah bahana doa mereka. Nasib baiklah juga Dr Hata dan Mahfuz diselamatkan oleh BN, jika tidak mereka menjadi arwah angkara doa sendiri...

Masakan kerajaan BN akan "menyusukan kera di hutan, anak sendiri mati kelaparan???".

Sampai bila "anak sendiri" perlu beralah???

Penulis bukan anti orang Kelantan, tetapi perlu diingat, "sayangkan anak pun perlu ditangan-tangankan, sayangkan isteri ditinggal-tinggalkan".

Paling tidak berilah masa untuk mereka menjilat ludah mereka kembali..... Sehingga mereka menarik balik "hukuman kafir"  dan panggilan "jahiliyah".


5 comments:

  1. hey jahilian..

    kalu tarik balik...puak2 umno jahilian celako tu nak makan apa??? nak sponsor betina pakai apa?? nak g kongkek betina oversea macamana????

    tgk la rekod2 projek kat kelantan..siapa dapat hatta tender air kelantan punnnnnnnn....

    kah kah kah...sah sah jahiliah..

    ReplyDelete
  2. projek balak kat kelanatan kroni little nicky dapat. Bahalul dan besar lagi jahil anon 14:09 ni. Ada otak pakai lah bebal. Bodoh tapi ada hati nak panggil orang jahil.

    ReplyDelete
  3. Memang tak payah nak tolong anjing tersepit!

    ReplyDelete
  4. Anon, 2 February 2011 14:09

    Cara anda bercakap macam anda tak mengaji agama... Kawan X marah...

    Islam melarang kita memanggil orang lain dengan perkataan yang jelek kerana ditakuti gelaran tersebut akan terpalit kapada kita semula.

    Sekarang kawan dah faham akan larangan tersebut...

    ReplyDelete
  5. Kalau tak hairankan projek tambatan banjir tu mengapa TG Nik Aziz sibuk2 tunggu Mahyudin balik dari luar negara???

    Depan rakyaat mengata Umno... Belakang rakyaat menadah tangan pada Umno...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3