bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

9 Feb 2011

Nik Aziz Dengan Md Noor Derus Pun Dah Takut, Apa Lagi Majlis Fatwa???

Hari tu Nik Aziz kata beliau bersedia berdebat dengan sesiapa sahaja asalkan orang itu mestilah mempunyai kedudukan dan tauliah. Md Noor Derus,  tak layak katanya...

Pemuda PAS pula menggesa usaha tersebut disegerakan. Rujuk di bawah :-
Tetapi hari ini, lain pula ceritanya. Nik Aziz  telah menafikannya pula! Rujuk di bawah :- Pemuda  PAS pula menggesa cadangan supaya diadakan muzakarah atau perbincangan antara parti itu – yang diwakili Mursyidul Am Datuk Nik Aziz Nik Mat – dengan Majlis Fatwa Kebangsaan disegerakan “bagi menjernihkan kekusutan dan menyelesaikan perselisihan yang berlaku”. Ketua dewan itu Nasrudin Hassan berkata, ini kerana mereka yakin segala pertelingkahan mesti diselesaikan dengan menjadikan Al-Quran dan sunah sebagai asas penyelesaian.

“Ini sangat penting supaya kebenaran dapat ditegakkan dan memastikan sebarang kekeliruan, tohmahan serta fitnah dapat dipadamkan,” kata Nasrudin.

KOTA BARU, 8 Feb – Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini menafikan yang beliau mahu berdebat dengan Majlis Fatwa Kebangsaan berhubung beberapa kenyataannya yang didakwa merosakkan akidah.

Sebaliknya Menteri Besar Kelantan itu (gambar) berkata yang beliau hanya bersedia berdebat dengan pihak yang lain tetapi bukan dengan Majlis Fatwa Kebangsaan.

Takut ke Nik Aziz ni? Kalau dia sememangnya bersalah sepatutnya bukan berdebat, beliau sepatutnya diberikan surat tunjuk sebab dan dipanggil mengadap Majlis Fatwa Kebangsaan untuk membela diri!!! Artikel berkaitan Klik sini.

2 comments:

  1. PAS sekarang yg undi byk cina dgn india jer.parti islam tapi islam dok kafir org jer....lebih kecinaan dpd kemelayuan PAS ni.ye la parti islam cina funder dgn parti islam mkn tulang babi blender,...PAS mana ada duit..duit semua buat sedekah..duit memali pun dia boleh ambik lagi la duit jual arak...PAs pas,,tu sebab semua telur takda..

    ReplyDelete
  2. ala nik ajis stendet la....

    mantan PM mana ada kuasa dah, tapi dia respon juga panjang lebor dalam haramkah!!! maklum la orang yang dah takdak kuasa, ahli biasa UMNO dan hanya mantan PM yang dulu nik ajis panggil firaum dan diktator ajak rakyat ketuk kepala n.ajis

    hehhehehhe...nik ajis = JOKER

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3