bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

11 Feb 2011

Gara-gara Memfitnah Kerajaan Dalam Pembelian Kapal Peronda Tony Pua Bakal Didakwa???

Isu pembelian Kapal peronda yang didakwa oleh Tony Pua sebagai 870% lebih tinggi berbanding negara-negara lain... SPRM sedang menunggu laporan daripada beliau. Klik sini.

Kalau di Singapura "confirm" mamat ni akan didakwa kerana memfitnah kerajaan dan juga Tentera Laut melakukan penyelewengan ataupun salah urus dana milik negara.

Malaysia juga sepatutnya mengambil pendekatan yang sama. Betul, demokrasi memberikan kebebasan untuk setiap rakyaat bersuara!!! Tetapi bukanya untuk menghasut apa lagi memfitnah!!!

Perlu diingat, walaupun Tony boleh mendakwa beliau terhilaf ataupun sememangnya bodoh, tetapi "damage have been done". Mengapa dia tidak selidik terlebih dahulu??? Mengapa tidak merujuk kepada yang pakar??? Yang jelas beliau sememangnya berniat jahat!!! Isu ini samalah juga sebagaimana tuduhan pembangkang terhadap pembelian Scorpane beberapa tahun dahulu. Jika dahulu kes ini tidak ditangani dengan sewajarnya, jangan biarkan pisang berbuah dua kali!!!

Berdasarkan kepada pengalaman lepas, kita boleh beranggapan Tony sememangnya sengaja mahu merosakkan imej kerajaan BN dan TLDM dengan melemparkan fitnah berkenaan demi kepentingan diri sendiri dan juga Pakatan, kerana PRU 13 tinggal berapa hari sahaja lagi...Tetapi beliau silap kerana kali ini barisan blogger telah terlebih dahulu menemplak beliau sebelum kerajaan dan TLDM membuat penjelasan!!!

Tony perlu bertanggung-jawab!!!

Apa pun penulis serahkan perkara ini kepada SPRM, KDN serta Peguam Negara untuk mengambil keputusan. Cuma nasihat penulis jangan dibiarkan golongan tertentu berleluasa memfitnah dan menohmah kerajaan, negara ini ada undang-undang siapa yang bersalah haruslah dihukum!!!

1 comment:

  1. Tony Pua tu kan si Bodoh bin Bangang bin Tolol. Memang patut di dakwa. Sokong 10 kali...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3