bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

21 Oct 2010

"Spy" Malaysikini "Dihalau" Dari PWTC???

Seorang wartawan Malaysiakini diarah meninggalkan PWTC - Pas pun tak ada??? 


"Flash back" - Wartawan Malaysian Insider yang menyusup masuk ke majlis tertutup anjuran Puteri Umno.


Komen Isac;

Memasukki majlis tertutup, tidak memakai pas wartawan dan kemudiannya melaporkan berita-berita sensasi yang sesetengahnya sengaja diolah untuk membangkitkan provokasi dan perasaan "marah" sebahagian rakyaat Malaysia sepatutnya boleh didakwa kerana berniat untuk menimbulkan kekacauan.

Walaupun syarikat-syarikat akhbar/media mahu menjual berita, tetapi janganlah "kedamaian dan kemakmuran" negara dan rakyaat negara ini diperjudikan.

Sekiranya perkara sebegini dibiarkan, kekacauan dan rusuhan kaum mungkin boleh terjadi.

Bagaimana jika Utusan Malaysia dan Berita Harian menghantarkan wartawan mereka mengikuti majlis-majlis tertutup anjuran DAP, Hindraf  dan parti-part kaum lain serta NGO mereka dan melaporkan apa yang mereka perbincangkan dengan tepat dan betul. Laporan bagaimana agaknya yang bakal diperolehi dan apakah pula "spin" yang "mereka" ini akan mainkan ya????

2 comments:

  1. nak melariskan jualan atau nak menjahanamkan perpaduan Malaysia mereka tidak sedar kalu Malaysia huru hara adakah mereka boleh menjalankan perniagaan dengan lancar atau bermewah dengan kenikmatan menjadi rakyat Malaysia walhal di negera asal datuk nenek mereka susah setiap hari di landa musibah cth,Negeri china dengan Taufan diIndia dengan banjir tak habis habis.Sedar lah sikit wahai pendatang!!!!!!!!!!kira kamu semua amat amat bernasib baik di lahirkan di negera yang kerap memohon doa kepada tuhan agar tidak di landa sebarang musibah.Dasar pendatang yang tak kenal untung

    ReplyDelete
  2. ye ke ..kan bagus tapi kalau Pakatan boleh boikot sana sini? Sekali-sekala sama-sama la merasa..kan, tanya tuan peliwat yh muka mcm hantu jerangkung tu apa dia cakap "kebebasan" media pehhh lancau la..bila tanya soalan kena batang hidung sendiri siap nak bersilat muka tak berseri mata dah terbonjol keluar. ahahah lawak bodoh laa Pakatan ni, asal usul pun Pakatan jugak yg buat langkah pertama, bila kena u-turn kat batang hidung sendiri nak salahkan orang, tu laa kalau niat tak baik dari awal kenikmatan hanya boleh merasakan sementara saja..baru ada akal kan..Syabas..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3