bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

25 Oct 2010

Bapak Siapalah Ni??? Melayu Tak Sedar Diri!!!



AHLI-AHLI Parlimen Pakatan Rakyat bertindak menggantung sepanduk parti masing-masing di pagar pintu masuk Parlimen sebagai tanda bantahan terhadap Umno yang menggantung sepanduk Pehimpunan Agung Umno 2010.

Beberapa ahli Parlimen Pakatan Rakyat juga menggantung kain rentang di depan pintu utama Parlimen ekoran tidak ada tindakan diambil terhadap kain rentang milik Umno, yang didakwa menghina Parlimen.


Dr Hatta Mohd Ramli (PAS-Kuala Krai) berkata, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) tidak seharusnya membenarkan mana-mana sepanduk mewakili parti digantung di Parlimen. Katanya, Parlimen adalah tempat berprotokol selain meraikan seluruh rakyat bukannya untuk berpolitik.

Jadi apa yang membezakan Pakatan dengan Umno?

Mengapa mahu menjadi Ketam yang mengajar anaknya berjalan lurus?

Semua maklum bahawa MP paling ramai di Parlimen adalah daripada  Umno, malah wakil-wakil daripada parti komponen BN juga dijemput hadir ke majlis perhimpunan Umno, jestru adalah tidak keterlaluan untuk memperingatkan mereka dengan memasang sepanduk Pehimpunan Agung Umno 2010.

Yang Dr. Hatt tu memasang spanduk parti DAP tu untuk apa??? Apa faedahnya buat MP???

Belajar tinggi-tinggi sampai jadi doktor, tapi hakikatnya beliau masih "belum cukup bijak"..............Menyokong DAP bererti seperti "membunuh" agama dan bangsa kerana DAP sememangnya anti Melayu dan anti Islam.

7 comments:

  1. Ramai Melayu nak masuk DAP.Sebab,kalau DAP menang Melayu akan jadi menteri besar.

    jim

    ReplyDelete
  2. Hahahahaha.... kuingat kerja MP ni jaga kebajikan rakyat yang dalam kawasan diwakilinya. Rupa2nya kerja MP (khususnya MP hamPAS kot) memasang bendera parti saudara komunis sepanjang jalan ke Parlimen. Hahahahaha.... memang terserlah perangai barua kepada DAPig.

    ReplyDelete
  3. Kalau sudah jadi BARUA,Ia akan tetap menjadi BARUA.



    "logenstarz"

    ReplyDelete
  4. salam,


    Saya sgt BENCI politik kotor PASPISPUS yg suka mencari kesalahan org lain tetapi tidak mengaku kesalahan sendiri.

    1.YB NIZAR DLM DUN PERAK - DIMANAKAH DALAM PERLEMBAGAAN PAS MENGATAKAN HASRAT MENUBUHKAN NEGARA ISLAM?

    2.PAS BUAT SEMBAHYANG HAJAT AGAR ALLAH S.W.T. TURUNKAN AZAB KEPADA TUN DR. MAHATHIR.SKRG KEBENARAN TELAHPUN TERBUKTI APA YG TUN BUAT DULU ADALAH BENAR SEBENAR2NYA.

    AIR MANI DSAI DLM DUBUR SAIFUL ADALAH BUKTI SAHIH DAN NYATA.ALLAH S.W.T SUDAH TURUNKAN PETANDA TAPI ORG PAS SAJA YG MASIH BERDOLAK DALIK DAN MASIH BERSEKONGKOL DGN ORG YG NABI SENDIRI TIDAK MENGAKU UMAT.

    3.PAS LULUSKAN LESEN ARAK DI KELANTAN.PERKARA INI SAJA MELAYAKKAN PAS DI GELAR PARTI TOPENG HIPOKRIT YG MEMPERGUNAKAN AGAMA MAHA SUCI INI UTK KEPENTINGAN DUNIA.SAYA CABAR ORG PAS BAGI ALASAN MUNASABAH TTG PERKARA INI...DAN TOLONG JGN KAITKAN UMNO DLM JAWAPAN ANDA.
    SAYA CUMA INGIN ANDA BUKTIKAN PAS BUKAN HIPOKRIT JE.

    4.HUKUM HUDUD CUMA .001% JE - PAS.
    KALAU DAH CKP MCM TU APA DAH JADI DGN PERJUANGAN ANDA SEBELUM INI?

    5.PAS TIDAK PERNAH BINA SATU MASJID PUN SELAMA 20 TAHUN MEMERINTAH KELANTAN.

    Oleh itu tidak keterlaluan jika saya anggap PAS dan pengikut2 butanya adalah lebih teruk dari UMNO kerana ciri2 tersebut diatas.

    Wassallam.Oh yepengikut taksub buta Paspispus... kirim salam kpd Din Puduraya!


    Anti hipokrit

    ReplyDelete
  5. betul tu jim! melayu memang boleh jadi menteri besr sebab dlm kanun negeri hanya melayu yg boleh jadi menteri besar tetapi di bawah dap hanya layak jadi Menteri Barua...suruhan dap!!!!

    ReplyDelete
  6. PAS itu ISLAM..ISLAM ITU PAS... PAS itu DAP...DAP itu PAS = DAP itu ISLAM..... PKR?????? ISLAM jugak aahhh! sebab boss dia ISLAM= pengikut pariah!

    Sebab itu dR Bengong tu sanggup panjat tiang gantung bendera DAP! Bendera PAS tak ada! sebab DAP jer nak buat gitu..jadi guna Melayu tu nak tunjukkan PAS sokong DAP!!!!
    PAS=DAP=ISLAM!!!!

    ReplyDelete
  7. pr13 nkor dok rumah bela kambing jer la hatta. rakyat kuala krai akan hilangkan deposit nkorrr

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3