bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

23 Oct 2010

Hak Melayu Hanya Kekal Dalam Perlembagaan - Hakikatnya Melayu P.P Semakin Lenyap....

Itulah hakikatnya... Walaupun kedudukan dijamin oleh Perlembagaan, tetapi dengan perancangan tersusun dan halus oleh bukan Melayu, Melayu Pulau Pinang terpinggir di zaman BN dan semakin lenyap di bawah Pakatan. Tanah milik Melayu di P.P semakin lenyap!!!

Klik sini. Cuma Melayu yang tak mahu belajar dan tak mahu mengerti...





2 comments:

  1. tu lah..sy pun fikir cam tu..apa kata suh najib selesaikan based on perlembagaan?

    ReplyDelete
  2. Tiada pula sesiapa mahu mengingatkan orang-orang Melayu bahawa hak keistimewaan yang dijamin di dalam Perlembagaan Persekutuan tidak akan terjamin tanpa kuasa. Memang benar orang-orang Melayu masih ada barisan pertahanan terakhir mereka iaitu Raja-Raja Melayu, tetapi bukankah hak dan keistimewaan Raja-Raja Melayu yang terdapat dalam Perlembagaan juga pernah dipinda. Lantas terpaksa juga diterima oleh Raja-Raja Melayu.

    Apakah Raja-Raja di Negeri Melayu sendiri terjamin kedudukannya untuk menjamin kedudukan Melayu? Negeri Kelantan lewat kini menyaksikan bagaimana Raja Melayu juga mampu diturunkan dari tahta secara perlembagaan.

    Apa yang kita perlu hanyalah barisan peguam-peguam yang hebat. Parti manakah yang bersepah dengan peguam-peguam hebat? UMNO, PKR, PAS atau DAP?

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3