bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

24 Aug 2010

Tertuduh Kes Liwatpun Dilayan Dengan Lebih Adil, Mengapa Seorang Pengetua Tidak Mendapat Layanan Yang Sepatutnya???

August 23, 2010
KOTA KINABALU, 23 Ogos — Seorang bekas guru lelaki dihadapkan keMahkamah Sesyen hari ini atas lima pertuduhan iaitu merogol dan meliwat seorang pelajar perempuan warga Singapura berusia 11 tahun di sebuah sekolah rendah swasta di sini.

Adrian Simon, 31, yang diwakili peguam Hairul V. Othman, bagaimanapun mengaku tidak bersalah terhadap kesemua pertuduhan. Suspek peliwatpun diberi peluang membela diri, mengapa seorang pengetua yang banyak berjasa seolah-olah dinafikan haknya???

Pengetua Pn Siti Inshah Mansor (Pengetua SMK Tunku Abdul Rahman) pula katanya cuma memberikan perumpamaan, "Saya bawa kereta Proton Saga. Ah Chong & Muthu menumpang dalam kereta saya. Kami sama-sama menuju ke satu destinasi tetapi itu tidak menjadikan Ah Chong & Muthu memiliki kereta Proton Saga tersebut kerana saya tetap pemandunya" berikut analogi yang diberikan oleh beliau pada 12 Ogos 2010. Klik sini.

Mengapa orang-orang Melayu seolah-olah dinafikan hak dalam negara ini? Di mana pemimpin-pemimpin Melayu??? Mengapa nasib pengetua ini tidak terbela? Adakah orang Melayu perlu menjadi ahli DAP untuk mendapatkan sokongan dan pembelaan dari mana-mana pemimpin???

Patutlah budak-budak sekarang semakin kurang ajar, seorang pengetua pun tidak mendapatkan penghormatan yang selayaknya dari masyarakat, bagaimana mereka mahu mendidik jika setiap kali timbul masalah dengan pelajar, emak-bapak yang lebih. Sampaikan pemimpin-pemimpin politikpun campur tangan ???

2 comments:

  1. KAPAK & NGO Melayu Perak tetap akan mempertahankan Pengetua Berkenaan, waima bertegas jgn sesekali Melayu dihina dan hak bercakap dinafikan. Kenapa Bila si Cina & India bercakap langsung xambil peduli, tak racism pun, kenapa pulak bila Melayu bercakap bisng bagai nak rak, Si Cina babi pulak sibuk lar rasicm. Kerajaan wajib ambik perkara ni dgn baik dan berhemah. Jgn sesekali memberikan kelebihan pada mane2 puak pun demi keharmonian, TETAP jgn sesekali bila Melayu bercakap dikenakan tindakan dan bila bangsa lain ok pulak, dimane nilai Melayu kat sini. Jgn sampai rakyat Melayu hilang sokongan dan mengangkat senjata utk fisabillilah... fikir2 kan lar

    ReplyDelete
  2. Apakah apa yang dikata Che Gu Siti itu tidak benar? Kenapa harus ada putar belit dan terjemahan sendiri ? Ingatlah .... anak mu belajar di sana. Mendapat ilmu. Ilmu itu nantinya jadi tidak berkat. Takut nanti dimakan ilmu sendiri.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3