bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

28 Aug 2010

Siapa Dalang Yang Mengupah Penunjuk-penunjuk Perasaan di Indonesia???

Tunjuk perasaan di indonesia dilakukan kumpulan upahan


KUALA LUMPUR 27 Ogos – Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, tunjuk perasaan yang diadakan di hadapan pejabat Kedutaan Besar Malaysia di Indonesia baru-baru ini dilakukan oleh kumpulan-kumpulan upahan.

Perdana Menteri berkata, kumpulan-kumpulan itu diupah pihak tertentu untuk melakukan demonstrasi dengan tujuan merenggangkan hubungan antara kedua-dua negara.

"Itu tujuan dia supaya kita marah, kita bertindak balas dan renggang hubungan dengan Indonesia. Jadi kita jangan terperangkap dengan mainan ini,” katanya dalam satu persidangan akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO di sini hari ini.

Semalam kira-kira 600 penunjuk perasaan bersikap liar dengan membakar dan meludah Jalur Gemilang dan berteriak “ganyang Malaysia” bagi membantah apa yang mereka dakwa pencerobohan pihak berkuasa Malaysia di perairan perbatasan kedua-dua negara.

Najib berkata, beliau tidak menganggap tindakan tunjuk perasaan itu mencerminkan pendirian pemerintah Indonesia kerana kedua-dua negara mempunyai hubungan yang sangat baik.

Beliau berkata, Duta Indonesia di Malaysia Tan Sri Da’i Bachtiar juga sudah dipanggil untuk meminta pihak berkuasa Indonesia melakukan kawalan yang lebih ketat supaya perkara berkenaan tidak berlaku lagi. – Bernama


Komen Isac;

Apa yang nak dihairankan.... Sememangnya ramai yang "dengki" dengan kemakmuran negara dan hubungan baik dua negara "Melayu" yang begitu dominan di Nusantara ini.

Jika wakil rakyaat sendiri yang baru berumur setahun jagung dan masih mentah" baru-bari ini telah cuba untuk mensabotaj imej dan keselamatan negara, sementara bapanya pula  terdahulu dari itu pernah menyebabkan negara "kehilangan"FDI" yang banyak  gara-gara oleh projek 16 Septembernya.

Jestru itu apalah yang nak dihairankan jika siri tunjuk perasaan yang berlaku di Indonesia juga adalah angkara "mereka" yang cuba "merampas" tampuk pemerintahan di negara kita ini. Siapa yang makan cili dia yang terasa pedas, ye tak?

2 comments:

  1. Beratus lagi rakyat dia yang berada di bawah jagaan aku, aku masih menjaga mereka dengan baik.

    agbr47: Rakyat jiran yang tidak mengenang budi.

    ReplyDelete
  2. setuju sangat dgn komen saudara....Anak dan bapak sama sahaja..

    Bapak peliwat tegar dan anak jadi pelacur (pelacur politik)..

    Yag 600 orang Indonesia ni pun memang gila dan sewel...Hanya orang gila aje yg main dgn taik...mereka ni memang dah biasa dgn taik..so, mainan mereka pun taik jugak...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3