bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

27 Aug 2010

Jika Benar Sebagaimana Yang Dilaporkan Jenice (DAP) Bakal "Mengalahkan" Populariti" Elizebeth Wong (PKR)???

Laporan Adun Dap Seleweng Ke SPRM


PUTRAJAYA, 25 Ogos – Satu laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dibuat terhadap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Teratai, Jenice Lee daripada Dap di ibu pejabat suruhanjaya itu, di sini, hari ini.

Ia berhubung status kutipan derma hasil penjualan kipas bagi pembinaan sebuah Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina (SRJKC) di Pandan Perdana pada kempen Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-12 lalu.

Laporan dibuat oleh beberapa pengerusi persatuan penduduk dalam Parlimen Pandan itu bagi membolehkan siasatan dilakukan ke atas Jenice dan mengetahui status wang hasil kutipan derma itu. Ini kerana, dakwa mereka, sehingga sekarang sekolah yang dijanjikan pembinaannya di atas tapak seluas 2.12 hektar masih gagal dikotakan.


 
Ini Pula Kawan dia YB Teo Nie Ching  Melawat Sebuah
Surau Baru-baru ini.


Pengerusi Persatuan Penduduk Pandan Perdana, Lim Ah Chai berkata, beliau telah menyerahkan kipas yang tertera gambar dan manifesto PRU wakil rakyat itu kepada SPRM untuk tujuan siasatan. “Kipas tersebut dijual pada harga antara RM5 hingga RM100 dan wang itu sepatutnya digunakan bagi membina sebuah SRJKC tetapi kelmarin Jenice Lee menafikan bahawa kutipan derma untuk membina sekolah.

“Beliau sebaliknya berdolak-dalik dengan memberi pelbagai alasan bagi menutup kelemahannya dengan mendakwa pakatan pembangkang enggan menukar status tanah tersebut kononnya tidak percaya kepada Kerajaan Pusat,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Ah Chai membuat laporan kepada SPRM bersama-sama Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Putra, David Kow; Pengerusi Persatuan Penduduk Pandan Glades, Terance Ee dan Petugas Khas kepada Ahli Parlimen Pandan, Cindy Leong Siew Kam.

Beliau yang mengaku telah memberi idea kepada Jenice semasa PRU lepas untuk membina sekolah bagi meraih sokongan pengundi, kini menyesal kerana sehingga sekarang tiada sebarang inisiatif diambil oleh ADUN itu untuk membina sekolah tersebut.

Sementara itu, Siew Kam berkata, perkara pokok yang berbangkit adalah ke mana perginya semua kutipan wang yang didakwa dibuat atas nama pembinaan sebuah sekolah rendah Cina di Pandan Perdana.

“Untuk makluman umum, Pusat Khidmat Rakyat Datuk Seri Ong Tee Keat (Parlimen Pandan) tidak pernah terbabit dalam sebarang aktiviti anjuran DAP berkaitan dengan projek pembinaan sekolah.“Isu ini tanggungjawab mutlak beliau (Jenice) untuk menjawab segala persoalan mengenai kedudukan sebenar kutipan derma awam yang dibuat semasa kempen PRU lalu,” katanya.

Beliau turut meminta SPRM menyiasat kemungkinan wang derma itu diselewengkan untuk kegunaan politik.



Komen Isac;

Nampaknya populariti Eli Bkt Lanjan bakal tengelam dengan populariti yang bakal dinikmati oleh Jenice...

Mana pulak duit2 yang dikutip untuk buat pembinaan sekolah tu yek? Kurang-kurang tu setengah juta....Takpun silap-silap sampai berjuta-juta.... Jangan lepas ni ada pulak yang "terjun" daripada bangunan SPRM sudahlah...

Kepada yang dah menderma tempohari silalah buat laporan kepada pihak polis... Jika benar "penyelewengan" dana tersebut berlaku, kita mahukan "pelaku" dihadapkan ke muka pengadilan!!!

2 comments:

  1. Salam..ala ada duit tu..diorang tolong simpan je..nanti kalau ada yang buat laporan barulah serah...

    ReplyDelete
  2. Tu lah sebelum jd YB, blh lah kutuk org.. rasuahlah, kronilah entah apa2 lg lah. Sekali dpt jb YB gelap mata & rambang mata tgk RM riban2.Jd tlg simpan kan lah ya... hehehe

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3