bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

30 Aug 2010

Kebenaran Yang Kita Mungkin Terlepas Pandang??? Posting Khas Buat Blogger "Bila Harimau Sudah Menaip"...




Klik sini.

Pas selalu menonjolkan diri mereka lebih Islam berbanding Umno, tapi mereka terlupa sebagai orang Islam orang-orang Umno juga tahu sedikit sebanyak hukum-hakam dan tidak menurut secara membuta tuli sebagaimana pengikut-pengikut mereka.. (Bertaklik)

Isu di atas sebenarnya adalah isu aurat dan juga haid (didalam hadas) kerana sememangnya ada dalil yang jelas melarang  wanita-wanita yang didatangi haid daripada memasuki surau dan masjid bahkan lalu di tanah perkuburanpun dilarang jika dikhuwatiri menitis darah haid.

Aurat sesama wanita Islam pula hanyalah di antara pusat dan lutut... Sebaliknya aurat wanita dengan lelaki yang bukan mahram adalah keseluruhan anggota kecuali muka dan kedua pergelangan tangan....

Tidak bermaksud untuk menunjuk pandai, tetapi adalah menjadi tanggung-jawab sesama Islam untuk saling ingat-mengingati.....


Terbaru YB Hanah Yeo di Masjid Al Falah, USJ Taipan. Walaupun Meniru Tudung Ala Rosmah, Masih Dikira X Menutup Aurat Kerana Kehadiran Jemaah Lelaki. Bagaimana Pula Dengan Haid???


Sumber gambar YB Hanah Yeo, klik sini.




Psst....yang pompuan masuk body builder  pulak, hukumnya sama aje sebagaimana lelaki memasuki pertandingan body builder dan bolasepak, kedua-duanya tak menutup aurat...

1 comment:

  1. SALAM isac- Kemungkinan MP ini dapat tauliah drp. MAIS untuk berceramah,itu yang boleh.lihat kembali sahabat kita yang mempunyai PHD dalam Islam tak dapat berceramah sesuka hati tampa kebenaran MAIS.last masuk mahkamah.mana satu lebeh utama ikut Agamakah atau politik?.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3