bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

9 Aug 2010

Kes Liwat DSAI Vs Saiful - Perbicaraan Ditangguhkan Lagi Kali Ini Kerana Timbalan Pendakwa Raya Berpoligami???

Kes liwat Anwar: Timbalan Pendakwa Raya didakwa berpoligami


09/08/2010 3:15pm
KUALA LUMPUR 9 Ogos – Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menangguhkan prosiding kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi menentukan sama ada pihak pembelaan boleh memfailkan afidavit terhadap Timbalan Pendakwa Raya, Mohd. Hanafiah Zakaria, yang dikatakan melakukan kesalahan syariah iaitu berpoligami.


Komen Isac;

Siapalah yang sebenarnya dibicarakan dalam kes ini??? DSAI ataupun barisan peguam pendakwaraya dan semua saksi-saksi? Penulis terasa telah semakin hilang keupayaan untuk tidak memihak di dalam kes ini.  Penangguhan demi penangguhan dilihat sengaja dilakukan untuk menafikan pembentangan bukti-bukti dan saksi-saksi di mahkamah...

Pandangan peribadi penulis, taktik melambat-lambatkan kes ini betul-betul membuang masa dan duit rakyaat...

3 comments:

  1. Naik nak muntah asyik dok menangguh kes dengan alasan-alasan yang tidak ada kena mengena.

    ReplyDelete
  2. mana ada diorang pikek hal rakyat yang penting nuar jadi pm.bagi DAP kerajaan islam ditamatkan...bagi PAS aku pun tak tau la apa diorg nak.

    baru-baru ni ada 32 org pas dah turun ke sarawk nak bantu rakyat sarawak konon... kontek diorg disini kebnyakanya guru-guru melaya yang mengajar disini...baliklah jaga negeri sendiri laaaa.......

    ReplyDelete
  3. Nak menang dengan kesilapan teknikal? Kredibiliti?

    Kalau karpal kata Saiful tu bukan Islam yang baik macam mana pula dengan dia sendiri yang sudah tak berserban? Adakah dia politician sepenuh masa atau peguam sepenuh masa untuk satu kes berprofil tinggi? Tidakkah berlakunya conflict of interest?

    Atau adakah yang berpakat untuk menggagalkan kes ini dengan membuat kes baru atau sengaja membuat kes baru?

    Aku Yang Bingai
    Bila Pemimpin Mula Berubah di Tendang Terajang

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3