bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

13 Jun 2010

Letak Calon Bukan Islam - Sikap Tamak Pas Untuk Mintak Lebih Kerusi Atau Mahu Mengurangkan Kerusi Melayu/Bumiputera???

PAS mula letak calon bukan Islam
Jimadie Shah Othman
Jun 11, 10
12:32pm

Selepas penubuhan Dewan Himpunan Penyokong PAS baru-baru ini, PAS terus melangkah ke hadapan dengan membenarkan penyokong bukan Islamnnya bertanding menggunakan lambang parti itu dalam pilihan raya umum yang akan datang.

Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata keputusan itu dibuat hasil keputusan mesyuarat majlis syura - badan tertinggi dalam parti itu - kelmarin.
"Bagaimanapun mereka hendaklah faham pada ajaran Islam serta bermoral tinggi," katanya menjelaskan syarat-syarat yang dikenakan bagi melayakkan pemilihan golongan itu. Abdul Hadi (gambar, tengah) bagaimanapun berkata jumlah kerusi dan kawasan pilihan raya yang diperuntukkan bagi golongan itu setakat ini masih dikenalpasti.

Ditanya kemungkinan tindakan PAS itu bakal menyebabkan pertindihan dengan calon PKR dan DAP, Abdul Hadi yakin akan adanya persefahaman dalam antara ketiga-tiga parti dalam Pakatan Rakyat berhubung keputusannya itu.

"Kita akan tanding di tempat PKR dan DAP tidak bertanding," katanya dalam sidang media selepas merasmikan muktamar PAS ke-65 bertemakan "Islam Adil untuk Semua" di Pengkalan Chepa, di Kelantan hari ini.



Komen Isac:

Sikap tamak PAS untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia??? Menyedari Pas tidak boleh "menang" semua dengan Umno di kawasan Melayu, dan mengetahui bahawa jika dibiarkan, pasti DAP akan mengungguli kerusi Pakatan Rakyaat dalam PRU 13 nanti disebabkan sokongan tidak berbelah-bahagi masyarakat Cina, PAS mengorak langkah untuk cuba "memperbanyakkan" kerusi mereka dengan membenarkan bukan Islam bertanding atas tiket Pas.

Soalannya di mana? Adakah PKR dan DAP tidak dapat menghidu permainan politik licik PAS? Adakah PKR dan DAP sanggup memberi laluan untuk membenarkan lebih ramai calon wakil PAS bertanding dalam PRU 13 nanti? Ataupun mungkinkah kerana PAS tidak memperjuangkan kepentingan Melayu/Bumiputera maka PAS bersedia untuk "mengkorbankan" kerusi-kerusi yang mereka tandingi dalam PRU 12 untuk diberikan kepada ahli bukan Islam mereka?

3 comments:

  1. dah macam macam hamPAS ni!

    mana pi fatwa2 yang kata umno ni sesat, kafir?

    kita tunggu nanti ada pula fatwa baru!!!

    peluang puak kafir harbi dapat masuk syurga dah di buka sekarang!!!!!

    untuk mendaftar sila hubungi Pej hamPAS pusat.

    ReplyDelete
  2. bagaiman dengan penyokong pas yan gtulen sebelum ini telah menjadi ahli lebih dari 30 tahun? apakah sumbangan merek sel;am ini untuk paarti pas dinafikan haknya bertanding sebagai calon pas? apakahbangsa kafir yang baru sahaja menyojong pas sudah mendapat pengiktiran walaupun selama ini mereka menetang pembentukan negara islam?..LANGKAH MAYAT AKU DULU??? apakah hadi awang telah bersiap sedia untuk membolehkan orang yang pura-pura sokong pas boleh dijadikan sebagai calonnya? mana perginya orang lama dalam pas yang masih tidak diberikan peluang untuk menjadi calon Pas? lu fikirla sendiri..nik ajis akan menjahanamkan pas dan menghancurkan ketuanan melayu tidak lama lagi. selepas itu akan dijajah olej bangsa isreael oleh anwar ibrahim..percayalah generasi akan datang akan merempat di bumi sendiri...ANAK KECIL MAIN API TERBAKAR HATINYA YANG SEPI..HILANGNYA KERINGAT BUMI DIPIJAK MILIKORANG..NENEK MOYANG KAYA TERGADAI SEGALA HARTA BENDA...

    ReplyDelete
  3. penjelemaan dajal mula ketara buat kebelakangan ini,apabila mereka bertambah maka akan terjadi ya'juj dan ma'juj dan musnahlah segala kebaikan dan keharmonian.pembohongan demi pembohongan mereka lakukan terhadap pengikut.harapan Allah memberi kesederan kapada pengikut mereka supaya tidak hanyut lebeh jauh.cerita baru Umno tidak mengikut sarak berkerjasama dengan kafir,tetapi mereka mengikut sarak berkerjasama dengan kafir. ada betulkah auta ini?.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3