bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

21 Jun 2010

Tiada Di Kalangan Pemimpin & Ahli Pas Yang Layak Menggantikan TG Nik Aziz???

Siapa berbohong dan siapa bakal Mursyidul Am Pas?

Dalam pada itu, Awang tergamam apabila Mursyidul Am Pas, Nik Aziz Nik Mat menyatakan bahawa Anwar lebih layak untuk menggantikan tempat beliau. ''Kalau saya diberi peluang, saya mahu beri jawatan ini (Mursyidul Am Pas) kepada Anwar kerana beliau telah melalui pelbagai cabaran," katanya. Mursyidul Am adalah jawatan bukan eksekutif yang tertinggi, berfungsi sebagai penasihat kepada semua perjalanan dan keputusan yang diambil oleh parti itu. Apakah serendah itu tanda aras yang ditetapkan oleh seorang tok guru dan mendakwa diri ulama bagi mencari penggantinya?
Awang dapat tahu kenyataan Nik Aziz mengundang reaksi kurang senang di kalangan ramai pemimpin dan ahli Pas. Ia seolah-olah menampakkan tiada pemimpin Pas yang layak untuk jawatan tersebut sedangkan parti itu tidak ketandusan pemimpin pelapis yang berkebolehan. Lebih mengganggu fikiran mereka ialah Nik Aziz terlalu mengangkat Anwar.

Pada mereka, mengaitkan pemimpin PKR itu ke jawatan Mursyidul Am umpama suatu penghinaan kepada Pas. Apakah motif Nik Aziz? Berdasarkan perbualan Awang dengan beberapa aktivis dan pemimpin negeri di bawah Pas, Menteri Besar Kelantan itu mungkin mahu 'menghidupkan semula' pengaruh kumpulan Erdogan (pro Anwar) dalam parti itu yang beliau adalah pendokongnya. Ada pula berpandangan, Nik Aziz mahu membuka laluan awal kepada Anwar untuk menyertai Pas memandangkan PKR makin lemah dan dijangka berkubur tidak lama lagi.
Anwar perlukan landasan politik baru dan dikatakan akan lebih selamat berada dalam nakhoda Pas berbanding DAP. Tidak kurang juga yang membaca kenyataan itu sebagai tanda kurang yakin Tok Guru kepada pemimpin Pas khususnya Timbalan Presiden, Nasharudin Mat Isa yang dilihat bukan orangnya. Pelbagai analisis berlegar. Apa pun, suara perwakilan muktamar tahunan Pas yang mahu parti itu lebih dominan dalam pakatan pembangkang dan tidak dibayangi parti lain iaitu DAP dan PKR nampaknya tidak dihiraukan oleh Nik Aziz. Jika impian beliau menempatkan Anwar sebagai Mursyidul Am tercapai, Pas akan menjadi parti yang 'berjaya' membantu menyelamatkan karier Anwar. Buat pertama kalinya nanti Mursyidul Am Pas disandang oleh pemimpin yang diwarnai isu moral, integriti, pengkhianatan dan pembohongan. Pas akan berubah menjadi parti yang serba boleh. Menarik...



Komen Isac;

Nasib engkaulah Labu.....

2 comments:

  1. Memang tepat si tuo kutok Nik Najis yg mulut berbau bangkai, kerana apasaja terpatul dari mulut beliau hanya benda2 yg kotor dan najis, hati sudah busok dan dengki yg tak ada habis terhadap bangsa seagama, tetapi peliwat tegar yg barus Yahudi zionist dan komunis biaDAp yg makan babi dan berak tak chaybok disanjung tinngi dan di peluk cium. Inilah lahanat Pork Nik. Sudah memnag layak si Ass Sheikul Sahibu Samaha, Sivaji the boss, Mat King leather, Stor kunyit, Aljubori wal liwati lil Junobi, memang layak benar, kerana dia terkenal dgn tahzirah agama sambil makan karipap daging selepas ahem2, dan walaupun di dalam bulan puasa, beliau tetap melakukan perbuatan terkutok dan menjijikkan, tetapi bagi alasan baru pulang main tennis..kah..kahh...kah, memang layak sunnguh untuk menjadi Tok Guru buat Parti Ajaran Sesat. Harap2 ahlul2 semua insaf dan sedar dan jangna merelakan diri dilhanat dan di azab keran bersengkongkol dgn Prok Nik dan barua Yahudi zionist si lahanat CIFUT BABI.

    ReplyDelete
  2. DSAI jadi Mursyidul Am PAS? HeheKAKAKAKAKAKAKAKAKAKA...Adooooiiiiiii senaknye perut gua....

    Teringat kawan gambar kat sidebar blog sahabat baik teman.. http://ddinbunga.blogspot.com/

    Dah boleh imagine rupa DSAI pakai serban....

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3