bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

15 Jun 2010

Inkues Mendiang Teoh - Dr. Pornthip Menipu???

Porthip Tidak Hadir Inkues Kerana Takut - Pendakwa



SHAH ALAM: Keengganan Pakar Forensik Thailand, Dr Pornthip Rojasunan untuk hadir memberi  keterangan di Mahkamah Koroner bukan atas alasan keselamatan, tetapi kerana didakwa bimbang tidak dapat mempertahankan keterangannya bahawa 80 peratus kemungkinan Teoh Beng Hock dibunuh.

Ketua Unit Pendakwaan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Datuk Abdul Razak Musa berkata, tiada bukti mengatakan Pornthip diancam dan dakwaan beliau diancam hanyalah cakap dengar. Justeru itu, Abdul Razak memohon supaya permohonan Pornthip memberi keterangan menerusi video ditolak.

Pornthip adalah pakar forensik yg dilantik kerajaan Selangor bagi inkues siasatan kematian Beng Hock.


Komen Isac;

Jika Kerajaan Negari Selangor boleh "mengupah" Dr. Pornthip takkanlah mereka tidak boleh "mengupah" bounser untuk menjamin keselamatan beliau?

Tidakkah rugi setelah dibayar mahai-mahal, tidak mahu pula hadir pula ke mahkamah untuk mempertahankan kenyataan beliau yang terdahulu?

Jangan sampai nanti Kerajaan Negeri Selangor didakwa bersubahat cuba "menipu" mahkamah !

1 comment:

  1. Saya pening la...DS Idris Jala kata kena hapus subsidi bimbang Malaysia bankrup tiba tiba nak bina bangunan parlimen baru berharga RM800 juta hari ini nak bina Istana Negara pulak harga RM800 juta juga, soalnya adakah pemimpin kita ni waras, tidak gila,

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3