bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

30 Mar 2010

"Pengkhianat" Rakyaat Kelantan, Adalah "Pejuang" Sebenar!!!



Kelantan perlu RM7 bilion dalam RMK-10
Mac 29, 10 10:39am
http://www.malaysiakini.com/news/127763

Kelantan memerlukan peruntukan tidak kurang RM7 bilion bagi melaksanakan projek pembangunan terutama untuk program pembasmian kemiskinan dan penyediaan kemudahan asas di luar bandar sepanjang Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10).

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, DatukMustapa Mohamed, berkata menerusi Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9) Kerajaan Pusat telah meluluskan peruntukan lebih RM7 bilion kepada negeri itu.

"Kita berharap di bawah RMK-10 kerajaan pusat meluluskan peruntukan lebih besar atau tidak kurang RM7 bilion bagi memesatkan pembangunan di Kelantan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan program Juara Rakyat Peringkat Parlimen Pasir Puteh di Kampung Air Tawar, Tok Bali di Pasir Putih, semalam.

Lebih 1,000 penduduk di empat Dewan Undangan Negeri (DUN) iaitu Limbongan, Semerak, Gaal dan Selising menyertai program itu.

Pada majlis itu juga seramai 63 orang terdiri daripada Orang Kurang Upaya (OKU), petani, peladang, peniaga kecil dan penduduk miskin menerima bantuan lebih RM1 juta daripada pelbagai jabatan dan agensi kerajaan persekutuan.

- Bernama




Komen Isac;


Apalah sangat jika mahu dibandingkan dengan RM 24 juta wang Ehsan yang begitu "heboh" dituntut dan digembar-gemburkan oleh Kerajaan Negeri Kelantan serta Tengku Razaleigh.

Tok Pa dan Awang Adek telah digambarkan sebagai "pengkhianat" kepada rakyaat Kelantan, walaupun realitinya berbilion-bilion ringgit telah disalurkan ke negeri Kelantan oleh Kerajaan Pusat pada setiap tahun di dalam usaha untuk memakmurkan penduduk dan ekonomi negeri Kelantan.

Jasa Tok Pa dan Awang Adek yang merupakan watak-waktak utama yang bertanggung - jawab di dalam menyakinkan Kerajaan Pusat untuk menyalurkan peruntukkan yang bukan sedikit kepada negeri Kelantan seperti langsung tidak dihargai...

Dalam dunia yang semakin maju dan perkembangan IT yang semakin hebat, masih ramai rakyaat negara ini yang terlalu mempercayai "propaganda politik" berbanding cuba untuk mengenali siapakah pemimpin yang benar-benar membantu mereka dan pemimpin yang telah banyak berjasa kepada rakyaat dan negara.

Adakah anda masih menganggap Tok Pa & Awang Adek sebagai pengkhianat kepada rakyaat dan negeri Kelantan?

1 comment:

  1. Salam....
    ni nak bagi komen.....nak menentukan munafik atau tidak umat islam...sila buka Al Quran dan As Sunnah.....itu baru komen bahagian peringatan yang disediakan oleh penulis....


    Bagi sepuluh alasan yang membuktikan fakta " pengkhianat rakyat kelantan " adalah pejuang sebenar rakyat....
    tulis memang senang.....bukan kena bayarpun....wasalam

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3