bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

2 Mar 2010

Mahkamah Di Bawah Kuasa DSAI Kah???


Anwar: Saya tak akan kembali ke penjara
Jimadie Shah Othman & Aidila Razak
Mac 1, 10. 4:57pm
http://www.malaysiakini.com/news/125391

Menghadapi perbicaraan kes liwat kali kedua, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yakin beliau tidak akan berjaya diheret merengkok dalam penjara lagi.

"Sekarang ini, program-program di Pulau Pinang, Kedah dan Perak, semua berjalan tanpa saya. Dan saya tidak akan masuk penjara.

"Tiada sebab untuk mereka menghantar saya kembali ke penjara. Atas alasan apa?” katanya ketika ditanya kemungkinan keputusan mahkamah tidak memihak padanya.







Komen Isac;





Suka-suka nak masuk ke tak nak masuk penjara...Mahkamah tu dia yang jaga ke? Macam Syurga jugak, dijaga oleh TGNA????? Bukankah ini suatu usaha untuk "mempengaruhi" keputusan mahkamah? Memanglah orang yang tertuduh di mahkamah pastinya akan berkata, "saya tidak mengaku salah ataupun saya tidak bersalah, yang arif". Mana ada orang "jahat" nak mengaku salah....


Kalau betul-betul tak bersalah buktikanlah di mahkamah bukannya menjaja "perbicaraan" ke jalanan, padang-padang, masjid-masjid, dewan-dewan dan lain-lain tempat di luar mahkamah. Beranilah menghadapi mahkamah dan bukannya asyik cuba untuk menggugurkan dakwaan dan menangguhkan perbicaraan....Rakyaat di luar sana sedang memerhati........

2 comments:

  1. Ini lah di katakan keupayaan dan ketahanan otak Anwar sudah sampai ke tahap tepu.

    Program program berjalan tanpa Anwar? Program apa? Program keluar beramai ramai dari PKR kot. Program tunggang langgang? Bila pula diktator bercakap begitu?

    Anwar macam hilang bila dia berkata tiada sebab dia di hantar ke penjara.

    Memanglah, kalau mengaku salah peguam pun tak boleh cari makan.

    Perompak, pencuri dan segala penjenayah juga tak fikir mereka selayaknya masuk penjara. Atas alasan apa? Dah memang pada pendirian mereka jenayah itu satu yang indah dan mengasyikkan.

    Ertinya Anwar membawa perkara mengenainya kepada asas. Ertinya cakap yang berpusing pusing atau kata orang Penang. PI MAI PI MAI TANGTU

    Anwar menggunakan semua cara yang ada dalam buku dan luar buku. Sampaikan konsep PI MAI PI MAI TANGTU pun dia sapu sekali.

    Teringat pantun orang lama Melayu Pulau Pinang. Ini pantun kelasik ni. Bukan cipta cipta punya. Mungkin orang sana ada yang tau :

    BALIK PULAU BAYAN LEPAIH,

    SANA TERPULAU SINI TERLEPAIH.

    Dah pulak peringatan orang tua tua ini sama segak sekena dengan Anwar yang ada sekarang.

    ReplyDelete
  2. Mana berani masuk mahkamah. Banyak lagi yg akan keluar Dan menceritakan siapa manusia ini sebenarnya. We hv the numbers. Kita tgu.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3