bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

15 Jun 2012

Ambiga Belit Undang2 - Malaysian Insider Pula Cuba Menipu???


Ambiga kata rela dipenjarakan demi menuntut keadilan dalam proses pilihanraya di Malaysia. Ironinya daripada 8 tuntutan "Bersih" 7 daripadanya telahpun diterima dan diluluskan oleh SPR.

Cuma tuntutan ke 8, iaitu mahukan tempoh berkempen dilanjutkan daripada 7 hari kepada 21 hari hanya dinaikkan kepada 10 hari sahaja. Jentru mengapa masih mahu berdemo???



Sebagai bekas Presiden Majlis Peguam beliau tentu sedar, pihak DBKL yang mentadbir dan memiliki Dataran Merdeka telahpun mendapatkan perintah mahkamah, melarang demonstrasi diadakan disitu dan sebarang usaha melanggar perintah tersebut mungkin akan berdepan hukuman penjara. Jadi mengapa beliau mahu mencabar keputusan mahkamah?

Malaysian Insider pula secara halus cuba menipu rakyaat Malaysia yang kononnya sememangnya jumlah petunjuk2 perasaan berjumlah 250 ribu. Suatu strategi halus untuk menaikkan sentimen.

Mungkin inilah "kebebasan akhbar" yang mereka perjuangkan, melapor ikut suka kepala hotak dia orang tanpa perlu kemukakan bukti dan fakta!!!

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3