bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

14 May 2010

Walaupun Cuba Disabotaj Oleh Rakyaat Sendiri, Malaysia Dipilih Semula Sertai Majlis Hak Asasi PBB!!!

Malaysia dipilih semula sertai Majlis Hak Asasi PBB
2010/05/14
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/MalaysiadipilihsemulasertaiMajlisHakAsasiPBB/Article


KUALA LUMPUR: Malaysia telah dipilih semula menganggotai Majlis Hak Asasi Manusia (HRC) Pertubuhan Bangsa Bersatu semalam selepas Perhimpunan Agung PBB memilih 14 anggota baru menggantikan anggota yang tamat tempoh perkhidmatan.


Selain Malaysia, negara yang dipilih ialah Angola, Ecuador, Guatemala, Libya, Maldives, Mauritiana, Moldova, Poland, Qatar, Sepanyol, Switzerland, Thailand dan Uganda.

Anggota dipilih menerusi undian rahsia oleh negara anggota PBB dan akan berkhidmat bagi penggal tiga tahun mulai 19 Jun hingga 18 Jun 2013.

Menurut kenyataan Kementerian Luar di sini hari ini, Malaysia meraih 179 undi (95.2 peratus) daripada sejumlah 188 negara yang hadir untuk mengundi.

"Jumlah undi yang diraih mencerminkan keyakinan masyarakat antarabangsa terhadap keupayaan Malaysia memainkan peranan positif and membina dalam kerja-kerja HRC" menurut kenyataan itu.

Malaysia pernah menjadi anggota aktif Suruhanjaya Hak Asasi Manusia PBB sebelum ia dibubarkan dan digantikan dengan HRC pada 15 Mac, 2006, dengan matlamat menangani pencabulan dan keadaan hak asasi manusia di kalangan negara anggota PBB dan membuat perakuan mengenainya. - Bernama



Komen Isac;

Ianya menjadi bukti bahawa Kerajaan Malaysia tidak mencabul hak asasi rakyaat, seperti yang diwar-warkan dalam kes-kes berprofil tinggi yang cuba dipolitikkan oleh Pakatan Rakyaat.

Walaupun ada unsur-unsur sabotaj dari dalam dan luar negara, perlantikkan ini sepatutnya membuka mata rakyaat yang hanyut dek hasutan ini dan dapat menutup mulut "mereka" yang terlibat!!!!!

1 comment:

  1. Tahniah Malaysia! Malaysia memang tidak mencabul hak asasi manusia, bahkan kaum pendatang diberi berbagai hak yang tak mungkin mereka akan dapati jika mereka berada di Australia, Amerika atau sebarang negara lain..

    Anwawr Ibrahin pula telah mencabul dubur (jubur) Saiful....

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3