bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

11 May 2010

PM Pula Dituduh Rancang Dakwa Anwar Liwat - Karpal, Mengapa Cakap Berdolak-dalik???

PM dituduh rancang dakwa Anwar liwat

Mei 10, 10 5:35pm

Para peguambela ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini berusaha untuk mengaitkan perdana menteri dalam konspirasi untuk menjatuhkan Anwar dengan tuduhan meliwat seorang bekas pembantu lelakinya.

Mengapa kini Karpal cuba mengaitkan DSN dengan kes liwat DSAI??? Pelik bukan ? Mengikut rekod, Karpal Singh adalah orang yang mula-mula membangkitkan isu Anwar Ibrahim "meliwat", iaitu semasa DSAI masih menjawat jawatan TPM. Ucapan Karpal dalam Dewan Rakyat itu, telah direkodkan ke dalam hansard (rekod Dewan Rakyaat). Untuk pengetahuan semua ianya boleh didapati di perpustakaan Parlimen Malaysia. Sila selidik sendiri untuk kepastian.
Samada DSAI "meliwat" atau tidak, persoalan tersebut penulis serahkan kepada pertimbangan mahkamah untuk memutuskannya, yang penulis pertikaikan di sini, mengapa jika pada tahun 1997, Karpal begitu "pasti" bahawa DSAI adalah peliwat, tetapi kini beliau sanggup membela orang yang dituduhnya itu dan sebaliknya menyalahkan PM sebagai "perancang" kepada tuduhan liwat ke atas DSAI. Apakah maksud yang tersirat Karpal? Adakah kerana kini DSAI adalah "sekitunya" maka kebenaran boleh "dikorbankan" demi sokongan dan kuasa?


Berikut disertakan  hansard ucapan Karpal Singh Ahli Parlimen Jelutong tahun 1997, sebagai bukti untuk tatapan pembaca;



5 comments:

  1. singh ni memang dah tak betul, yang puak puak tu dok pi ikut dia buat apa. dah terang-terang singh ni anti orang yang betul, cuba lihat semula kes pembelaan beliau untuk 2 rakyat australia pengedar dadah dahulu, samalah sekarang pun dia nak bela orang yang memang salah. dah tren pembangkang macam tula, yang salah semua nak dikata betul.......

    ReplyDelete
  2. untuk menjadi adil karpal boleh dipanggil sebagai saksi pendakwa pembicaraan Saiful di atas kenyataan beliau di Parlimen itu terhadap tertuduh. Adakah undang-undang memboleh peguam tertuduh dipanggil menjadi saksi dalam kes ini.

    ReplyDelete
  3. Hey Kapal, bila kau nak mati ha? mati..mulut lidah kau yg bercabang tuuu?????

    anti-Kafir

    ReplyDelete
  4. JELASNYA KARPAL PUN BOLEH DITUDUH DI MAHKAMAH KERANA MERAHSIAKAN KES LIWAT YG BERLAKU 1997 TANPA MEMBUAT SEBARANG LAPORAN POLIS. KARPAL RASANYA SUDA BOLE DIPENJARAKAN..HAHA..KENA KAT DIA BALIK..

    ReplyDelete
  5. CUKUP MENGHAIRANKAN....SEORANG PEGUAMBELA YANG DULU BERKATA MEMPUNYAI BUKTI KUKUH MENGENAI KES LIWAT ANWAR IBRAHIM KINI CUBA PULA MEMBELANYA. INILAH SIKAP ORANG KAFIR.CAKAP MEREKA TIDAK BOLEH DIPERCAYAI LANGSUNG. MALANGNYA ORANG SEBEGINI DIJADIKAN SAHABAT OLEH PAS.TIDAKKAH PAS TAHU YANG SESEORANG ITU MENGIKUT AGAMA SAHABATNYA?...0105228699

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3