bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

17 Dec 2011

UMNO Semakin Mendekati Golongan Ulamak dan Umaraa - Baik Bubarkan Sahaja Pas???

PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Razak bersalaman dengan peserta Majlis Perdana Ulama, Umara dan Imam di ibu negara, semalam. Najib mengumumkan kenaikan elaun Pegawai Penyelia Masjid Daerah (PPMD) semua 141 daerah seluruh negara. (berita lanjut) - Foto Effendy Rashid. Dec 17, 2011 8:15 am

Rasanya saranan penulis ini ada benarnya. Masa kan tidak, ini kerana mereka yang memperjuangkan perpaduan, pembelaan nasib orang2 Melayu, Raja-raja Melayu dan memartabatkan Islam dalam konteks yang lebih luas semakin dipinggirkan oleh Pas.

Pas pun dilihat sudah tidak lagi memperjuangkan hudud dan negara Islam... Bahkan pemimpin-pemimpinnya juga sesetengahnya dilihat diselubungi masalah moral dan kebejatan duniawi. Permasalahan yang berkaitan dengan Islam tidak lagi mereka juarai gara2 kerana takutkan kepada PKR dan DAP.

Jestru apabila Umno yang selama ini telah banyak berjasa dan berusaha ke arah memartabatkan Islam, apa perlu untuk kita menukar kerajaan.

Harapan penulis, dengan pewujudan majlis Ulamak dan Umaraa ini akan dapat memimpin kerajaan sedia ada dengan lebih berkesan. Amin...


3 comments:

  1. minta dilink blog saya disini
    http://kerispusakabangsa.blogspot.com/
    Terima kasih...

    ReplyDelete
  2. Dekat dengan Ulama tapi bini tak nasihat untuk tutup aurat dulu. Ularmak....

    ReplyDelete
  3. Bro "Ulamak... UMNO said..."

    Tugas kita menasihat bukannya nak menghukum...

    Kalau nak menghukum... yang tuan tu sokong "Lelaki Mirip Pelaku Seks Bebas" tu kenapa?

    Hukum Islam bukat setakat perlukan 4 saksi... Kita ada Qarinah... Walaupun X perlu direjam sampai mati sebab tak cukup saksi... Bukti2 lain boleh digunakan!

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3