bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

24 Dec 2011

Khir Toyo Didapati Bersalah, Bumi Mana Yang Tidak Ditimpa Hujan???



BEKAS Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo dan isteri, Datin Seri Zahrah Kechik ketika tiba di perkarangan Mahkamah Shah Alam, hari ini. Khir Toyo didapati bersalah terhadap pertuduhan menerima barangan berharga tanpa balasan, tujuh tahun lalu. - Foto Fariz Iswadi Ismail. Dec 23, 2011 12:25 pm

Begituilah adilnya undang-undang di Malaysia.... Walaupun anda mungkin pemimpin besar daripada parti pemerintah anda tetap akan dibicarakan dan melalui proses undang-undang.
 
Ironinya jika ini berlaku kepada pemimpin-pemimpin Pakatan pasti akan melenting sekiranya mereka yang dituduh dan dibicarakan di mahkamah!!! Apalagi sekiranya didapati bersalah oleh mahkamah!!! Kononnya mereka tak pernah membuat silap dan salah dan yang bersalah hanyalah  Umno!!!
 
Kononnya sekiranya mereka didakwam semua itu hanyalah konspirasi, pendakwaan berpilih dan sabotaj oleh UMNO!!!
 
Harapan penulis agar rakyaat dapat membezakan yang mana kaca dan yang mana permata...
 
Buat Dato' Khir, dunia belum kiamat... Peroses mahkamah masih belum selesai sepenuhnya... Muhasabah diri, berdoa dan bertawakallah sesungguhnya hanya Allah s.w.t. sebagai sebaik-baik tempat bergantung....


1 comment:

  1. Agak nya adil ke terhadap Dato Khir ? Patut tuan dedahkan secara terperinci perihal perbicaraan tersebut. Inikan hanya proses jualbeli, kalau begitu semua pegawai yang berkuasa x boleh menjalankan urusan jualbeli ke ? Pegawai yang dapat kereta free, hamper, ehhh memacam lagi tu ???? ni bukan pasal sokong DSK, tapi elok2 la , dahla bila jadi pegawai, sedara mara langsung x boleh ada kaitan dengan kuasa pegawai tersebut. Kalau engineer JKR, sedara mara x boleh masuk tender yang berkaitan, ada kepentingan peribadi konon...Hipokrit ni...Kalau nak kira salahguna kuasa, semua yang PM buat untuk rakyat ialah untuk kepentingan diri, bagi naik gaji, rumah murah, kemudahan awam, bonus, ehhh waima apa saja boleh diterjemahkan kerana nak undi.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3