bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

8 Dec 2011

Calon Gerenti Menang Buat Pas, Tetapi Belum Tentu Menang Jika Bertanding Untuk Umno???

Begitu ramai pemimpin-pemimpin Pakatan yang kembali ke pangkal jalan dan meninggalkan Pakatan Rakyaat dilihat hilang populariti mereka apabila telah tidak lagi bersama gabungan parti-parti pembangkang tersebut. Label yang diberikan olah Anwar "and the geng" terhadap mereka "telah dibeli Umno" amat sinonim dan begitu "mujarab" untuk menyentap sokongan yang dahulunya diberikan oleh penyokong2 pembangkang.
Agak2 kalau Nik Aziz bertindak menyertai Umno, adakah Anwar berani untuk mendakwa bahawa beliau menerima RM 2 Juta atau lebih daripada Umno untuk berpaling tadah???

Dan jika dengan Pas beliau dianggap sebagai calon "gerenti menang", adakah rakyaat Kelantan masih akan mengundi beliau sekiranya beliau bertanding atas tiket Umno???







1 comment:

  1. Dalam UMNO bila Presiden dan Timbalan berkali2 menyebut 'winnable candidate' semua orang sebut 'winnable candidate'.macam burung nuri yang tak tahu makna.

    Dan semuanya khayal sebagai winnable contenders..tetapi dalam PAS mereka telah ditarbiyah agar mengagung2kan lambang parti agar menjadi winnable parti..sebab bagi mereka parti yang membawa obor kepada perjuangan mereka.

    Si winnable or whoever calon dalam UMNO belum tentu akan setia pada UMNO andainya parti UMNO gagal mempertahankan Parlimen dan Putrajaya..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3