bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

24 Jul 2012

Mufti Kelantan Bias???


Sewajarnya teguran Datuk Muhamad Shukri ini ditujukan kepada semua ulamak....

Mengapa beliau tidak mengeluarkan kenyataan tersebut ketika Umno tidak berura2 menubuhkan sayap ulamaknya???

Pada pandangan penulis, walaupun dalam Umno nanti, sayap ulamak dilihat berada di bawah suara majoriti, apa bezanya dengan Pas kini???

Selain Tuan Guru Nik Aziz yang selalu mengeluarkan kenyataan2 yang mengelirukan,kerana  ianya juga dilihat seperti kenyataan yang dikeluarkan untuk "memenangkan" puak politiknya sahaja yang kadang2 bersalahan dengan ajaran agama dan budaya sebagaimana amalan penganut Islam menurut fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah...

Tambahan pula, Pimpinan atasan Pas juga kini telah ramai yang datangnya daripada mereka yang bukan berlatar-belakangkan pendidikan agama, jestru apa bezanya Pas dengan Umno???

Untuk memberikan rakyaat pilihan, penulis percaya pengwujudan sayap ulamak dalam Umno adalah suatu cadangan yang baik terutamanya di dalam "mentramformasikan" Umno dari dalam. Selepas itu bolehlah rakyaat membuat pilihan, parti mana yang lebih dekat dengan syariat Islam.

3 comments:

  1. Mufti kartun ni...

    ReplyDelete
  2. jgn kita perli or hina ulama dgn panggilan kartun or sebagainya, Allah akan beri balasan tunai didunia nanti...insaflah

    ReplyDelete
  3. Betul saudara Razar,

    Walaupun Ulamak juga manusia dan jestru tidak lari daripada membuat kesilapan, mereka tidak wajar kita panggil dengan panggilan2 yang tidak elok.

    Kalaupun ada para alim dan ilmuan itu melampaui batas... Setidak2nya hormatlah ilmu yang mereka ada. Sebab ilmu Allah dan ilmu kita memang X seberapa....

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3