bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

4 Jul 2012

Pas Dalang Yang Mensabotaj Kerajaan Melalui Kacau-bilau yang disebabkan oleh SBPA???


Mahfuz juga berkata khabar angin yang tersebar mendakwa penamatan tugas Abu Bakar dikaitkan dengan isu kegagalan pelaksanaan Skim Baru Perkhidmatan Awam (SBPA).

Jika benar, bukankah ketua mana2 jabatan mahupun syarikat akan dipertanggung-jawabkan jika membuat kesilapan??? Pada kebiasaannya kenaikkan gaji hanya akan dimaklumkan melalui peratusan keseluruhan kenaikan. Pastinya kabinet tidak akan ada masa untuk meneliti secara terperinci.

Apa yang dilakukan oleh JPA sememangnya seolah-olah mensabotaj kerajaan apabila kenaikkan gaji yang dicadangkan begitu sedikit untuk golongan bawahan tetapi sebaliknya untuk Jusa dan Turus (peringkat tertinggi) kenaikan gaji yang dicadangkan sehingga 100%.

Pastinya kenaikkan sebegini cuma menggembirakan segelintir golongan iaitu golongan tertinggi yang kecil jumlahnya dan sebaliknya 90-95 peratus golongan pekerja di sektor awam yang mewakili sejumlah besar pengundi akan berasa tidak puas-hati dan marahkan kerajaan.

Melihatkan Pas/Mahfuz beriya-iya cuba mempertahankan Ketua Pengarah JPA ini membuatkan penulis tertanya2 adakah mereka bertanggung-jawab diatas perkara ini?

1 comment:

  1. Oii biawak taik...
    Lu siapa mahu mempertikaikan keputusan kerajaan.
    Belum lg Allah bagi kuasa mentadbir negara sudah tunjuk lagak.
    Macamla kau yang bayar gaji kakitangan awam.
    Bodoh punya MP.
    Belajar tinggi2 dulu.
    Kalau setakat Sijil berfikirlah secara sijil.
    Jangan belagak pandai.
    Puak2 pencacai PR boleh la kau autakare.
    Bodoh punya biawak taik.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3