bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

6 May 2011

Awas Perogol 71 Tahun !!! Dalam Rumah Sendiripun Belum Tentu Selamat!!!

Seorang bomoh berusia 71 tahun dijatuhi hukuman penjara 15 tahun oleh Mahkamah Sesyen di Ipoh, semalam selepas didapati bersalah merogol anak tirinya, tahun lalu. - Foto L Manimaran (berita lanjut). May 6, 2011 7:13 am (Berita Harian).

 
Komen Isac;
 
Faktor usia bukan penghalang!!! Habis macam mana??? Kalau di luar rumah boleh lah nak disalahkan wanita atau gadis yang dirogol kerana tidak diiringi oleh lelaki muhrim!!! Ini muhrim sendiri yang merogol wanita/gadis dibawah perlindungan mereka....
 
Umpama pagar makan padi!!! Apabila seorang lelaki itu mengahwini dan menyetubuhi siibu maka dia haram untuk menikah dengan anak yang dilahirkan oleh siwanita tadi walaupun daripada perkahwinan-perkahwinannya yang lain. Ini menjadikan silelaki ini sebagai muhrim kepada anak-anak siwanita yang dikahwininya....
 
Masih nak menyalahkan sigadis??? Bagaimana jika sigadis tidak boleh membawakan empat saksi? Maka adakah gadis tersebut akan dituduh telah berzina???
 
Maka mengikut hukum Islam beliau akan dihukum sebat 100 rotan??? Di sinilah para ulamak perlu memainkan peranan seiring dengan perkembangan teknologi!!! Ulamak perlu beritihaj samada teknologi DNA, forensik, video, foto dan lain-lain boleh atau tidak diambil sebagai saksi!!!
 
Disinilah juga halnya di mana Qazaf boleh digunakan... Gadis yang kena rogol boleh bersumpah mubahallah....
 
Mangsa juga perlukan pembelaan!!! Ini masa mereka, mana tahu esok lusa hari anda pula??? Waliyazubillah!!!!!

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3