bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

5 May 2011

Malaysia Menghampiri Kawasan Gempa Kerana Golongan Perwaris Nabi-nabi Semakin Berkurangan???



Kini apabila negara-negara jiran dilanda gempa bumi, negara kita juga semakin kerap merasai gegarannya.

Semasa penulis kecik-kecik dahulu orang-orang tua selalu berkata, Malaysia terselamat dari gempa bumi, gunung berapi dan lain-lain malapetaka kerana di bumi ini masih ramai wali Allah dan ulamak pewaris para nabi. Walaupun tiada nas yang jelas tentang perkara ini, begitulah hormatnya orang-orang tua dahulu kepada golongan wali dan ulamak...

Ini kerana selain mengajar agama golongan ini selalunya menjadi pembimbing dan pemangkin di dalam menyatu-padukan umat Islam.

Tetapi seirng perubahan masa, kini semuanya telah berubah... Jika dahulu gempa bumi begitu asing kepada kita kini tsunami pun pernah menyapa bumi bertuah ini...

Adakah ini bermaksud golongan wali dan ulamak telah semakin berkurangan sehingga rahmat dan perlindungan Allah s.w.t . terhadap bumi dan penghuni bumiyang kita huni ini kini juga semakin terdedah kepada malapetaka?

Pastinya golongan alim dan ilmuan agama wajar memenuhi kekosongan ini dan memainkan peranan mereka untuk menyatu-padukan umat Islam/Melayu. Negara memerlukan ulamak jantan yang boleh berperanan dan bukannya hanya bersuara demi populariti dan kepentingan diri.

Mudah-mudahan ramai yang akan menyambut cabaran ini...


2 comments:

  1. Salam,

    Memang ada usaha memanggil umat Islam kepada ALLAH dan RASULNYA SAW. Maka siapa yang masih dengan parti politik, pasti akan ketinggalan bahtera mengingati ALLAH dan menyintai RASULNYA SAW. Dengan ini perpaduan umat Islam will be second nature.

    ALLAH KNOWS BEST

    ReplyDelete
  2. Tu lah....dulu ada jugak lah ulama kat dale PAS-pis-pus yang bersependapat dgn ulama dalam UMNO. Sekarang ni semenjak PAS-pis-pus bersekongkol dengan Bang Non Al-Jubs Wal-Liwati, ulama dalam PAS-pis-pus dah bertukaq jadi 'Ular-mak'. Udahlah tu, ada pulak macai SYIAH dalam PAS-pis-pus tu, bukan nya depa tak tahu SYIAH tu bukan ISLAM. Lagi parahlah PAS-pis-pus dibuatnya....tu yang berkurang pewaris nabi kat bumi melaya ni......

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3