bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

1 Jun 2018

Gempar!!! Pemansuhan Toll KL - Seremban Hanya Gimik Politik???



Adoi!!!!

Penulis dah seronok dah.... .

Ya lah... baru aje PLUS upgrade dari 6 lorong ke 8 lorong dari KL ke Seremban X kan mansuh pulak kan? Macam pelik aje....Berapa billion nak kena bayar ganti rugi nanti?
Walaupun bayar kepada Khazanah/KWSP pemilik PLUS, tmaksudnya rakyaat yang dapat...Tetapi bayar tetap bayar....

Rupa2 ianya pun cuma satu lagi mainan politik...Dah macam cerita Hutang negara RM 1 Trillion pulak.....Nak mengelakkan supaya X perlu penuhi janji2 manifesto PH.

Nasib lah.....
Rupa2nya ianya bukan laluan dari KL ke Seremban....Gimik aje....

Hanya stretch, dari Razak Mansion ke Toll Sungai Besi sahaja yang terlibat??? Untuk jarak 8.1km. Mana ada Toll kat situ??? Mungkin harga Toll telah dimasukkan ke dlm tiket Toll Plus sekali..

Jadi bila dah mansuh untuk stretch di atas tu nanti akan kurang lah sikit agaknya....Kalau satu KM 14 sen (anggaran) jumlah penjimatan = 14 sen X 8.1km.


Atas ni adalah stretch yang terlibat. Dari Razah Mansion sampai Toll Sg. Besi.















Mungkin sebab bukak kapsul masa di atas.... Patutlah stretch ni X terlibat walaupun Lebuhraya Plus telah dilebarkan sebanyak 2 kali di bahagian KL-Seramban dan Utara. Di mana sebagahian jadi 6 lorong dari pada 4 (asal) dan ada yang dah dilebarkan sehinga 8 lorong (pergi-balik).

Berikut pula adalah komen daripada DATO ' LOKMAN NOOR ADAM;

Tol untuk Kuala Lumpur - Seremban Expressway dan Salak Expressway dihapuskan bermula 1 Jun 2018 bukanlah jasa kerajaan Pakatan Harapan.

Ia dihapuskan kerana kontrak konsesi untuk kedua-dua jajaran yang dulunya di beri oleh Tun Mahathir pada tahun 1990an tamat pada pukul 12 malam 31 Mei 2018.

Kedua konsesi ini yang dibawah syarikat ANIH Bhd tidak pernah dilanjutkan oleh kerajaan BN Pak Lah ataupun Najib.

Penyokong PH dan Tun Mahathir tak payah perasan dan patut terus tuntut PH untuk menhapuskan segala tol di Malaysia seperti dijanjikan oleh mereka dalam manifesto PRU14.


Sumber klik sini.

dan sini.


No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3