bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

6 Jun 2018

Bonus Penjawat Awam Selangor Gred 44 Tolak 10%???


Ditolak 10% untuk Tabung Harapan Malaysia.

Paksa-rela?

Sewajarnya MB DS Azmin kena meminta penjawat2 awam terlibat mengisi borang arahan pemotongan dan bersetuju dengan derma 10% daripada bonus mereka untuk THM, ianya lebih tranparent terutamanya untuk sebuah kerajaan yang mendakwa mengamalkan "good governance". Ini untuk "clear the air" kerajaan Selangor bukannya berlandaskan kepada "paksa-rela".

Selama2 ini pun di bawah pemerintahan kerajaan "lama" yang dikatakan X beretika , tak transparet dan tak mengamalkan "good governance" mereka x pernah mengamalkan konsep "paksa rela" sebegini. Malah apabila kerajaan mencadangkan agar caruman KWSP individu dikurangkan beberapa persen agar rakyaat mempunyai lebihan tunai pun....Pekerja2 perlu mengisi borang persetujuan sekiranya bersetuju, dan jika tidak caruman akan dilakukan pada kadar biasa.

Mungkin ini lah yang dikatakan oleh pepatah, "Cakap X serupa bikin" atau pun dalam bahasa Inggeris, "Easier said then done".

1 comment:

  1. Derma/sedekah/infak: Ikut ikhlas...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3