bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

10 Aug 2017

Pengundi Hantu Vs Ahli Parlimen "Hantu" ???



Pakatan sebelum ini sibuk memfitnah kerajaan BN kononnya telah memenangi PRU 13 yang lalu dengan bantuan 50 ribu pengundi2 hantu....

Walaupun tuduhan tersebut X dapat dibuktikan malah mustahil untuk dilakukan kerana bukannya mudah untuk menyusup masuk di hadapan hidung saksi2 pengundian daripada wakil parti2 yang bertanding ketika mengundi di PRU, masih ramai yang percaya.

Terkini Malaysia dikejutkan pula oleh satu berita bahawa Lim Kit Siang telah mendapat kerakyatan Malaysia pada tahun kemerdekaan negara, sedangkan beliau berhijrah ke Malaysia dalam tahun yang sama.

Jika dakwaan di atas benar cuma ada dua sahaja kemungkinan untuk beliau mendapatkan kerakyaatan secara otomatik;

i)  Merasuah pegawai pendaftaran.
ii) Memasukan sijil kelahiran kononnya beliau dilahirkan di Tanah Melayu.

Jestru pihak berwajib perlulah menjalankan siasatan dan jika di dapati bersalah selain dikenakan tindakan untuk jenayah di atas, kerakyaatan beliau juga sepatutnya dilucutkan serta beliau wajar membayar semula segala kemudahan yang telah beliau kecapi sepanjang menjadi warganegara Malaysia.

Sumber klik sini.

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3