bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

16 Aug 2017

Bolasepak Sukan Sea, Malaysia 2 : 1 Singapura


MALAYSIA melakukan kebangkitan dramatik menumpaskan Singapura 2-1 dalam saingan kumpulan A bola sepak Sukan Sea Kuala Lumpur 2017 (KL2017) di Stadium Shah Alam, sebentar tadi.
Namun, kemenangan tersebut dibayangi aksi kurang memberangsangkan pada babak pertama apabila kerap melakukan kesilapan hantaran dan sering hilang bola sekaligus memudahkan pihak lawan mematahkan serangan.


Jaringan pertama Malaysia.

Separuh masa pertama tidak banyak peluang yang dicipta dan percubaan terbaik skuad negara hanya hadir pada minit ke -15 melalui sepakan akrobatik Muhammad Syahmi Safari namun percubaanya hanya melewati palang gol.

Singapura menghukum persembahan buruk Malaysia melalui rembatan dari luar kotak penalti Muhammad Amiruldin Muhammad Nodin pada minit ke-37 untuk gol pertama pasukan kendalian Richard Francis Emily Tardy.
Bersambung babak kedua,pengendali skuad negara Datuk Ong Kim Swee melakukan pertukaran membawa masuk Muhammad Nor Azam Abdul Azih menggantikan Mohamad Amirul Hisyam Awang Kechik dan N Thanabalan menggantikan Muhammad Syahmi Safari.

Nyata tindakan Kim Swee itu memberikan sengat di bahagian tengah dan Malaysia hampir menyamakan kedudukan pada minit ke -62 melalui rembatan Kumaahran,namun percubaannya sedikit tersasar.
Usaha berterusan akhirnya berhasil apabila pemain gantian Muhammad Nor Azam bijak menyudahkan hantaran Muhammad Safawi Rasid pada minit ke -68 untuk gol penyamaan ditunggu-tunggu hampir 60,000 penyokong yang hadir.

Skuad kendalian Kim Swee tidak menunggu lama untuk menggandakan jaringan dengan N Thanabalan menjadi wira melalui gol kemenangan pada minit ke-73 memanfaatkan keadaan kucar kacir di hadapan gawang lawan.
Keputusan 2-1 kekal hingga wisel penamat dibunyikan.


Jaringan kedua Malaysia

Malaysia berkongsi mata tertinggi dalam Kumpulan A sama dengan Myanmar berjumlah enam mata tetapi Myanmar mempunyai bilangan jaringan yg lebih.

Sumber klik;
http://www.sinarharian.com.my/mobile/sukan/malaysia-tumpaskan-singapura-2-1-1.719903

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3