bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

29 Nov 2012

Gelaran Al-Juburi - Anwar Masih Berdendam Dengan Mat Sabu???

Jika tidak masakan taraf Mat Sabu hanyalah Timbalan Menteri dalam Kabinet bayangan Anwar???


Berbanding Dr. Hata yang dilihat sinonim dengaan DAP dan lebih rapat dengan PKR, Dr. Hata bakal diberikan jawatan menteri penuh.

Adakah Anwar berpendapat Mat Sabu sememangnya tidak layak menjadi merteri penuh??? Naib Presiden Pas dan antara pemimpin veteran Pakatan Rakyaat hanya layak untuk menjadi Timbalan Menteri???

Adaakah Anwar berpendapat Mat Sabu cuma setaraf dengan "Mr. Bean" Pas yang tak sekolah tinggi??? Mat Sabu yang telah menjadi pemimpin Mahasiswa sejak di zaman Anwar mengetuai demonstrasi jalanan di era 70an hanya dipandang sebelah mata....

Nampaknya segala usaha dan pengorbanan Mat Sabu seolah-olah tidak dipandang oleh Anwar. Ataupun Anwar berasa terancam dengan Naib Presiden Pas ini kerana takut beliau bakal menjadi lebih popular berbanding Hj. Hadi dan akhirnya akan mengugat kedudukan Anwar kelak.

Mat Sabu sanggup menyokong musuh orang2 Negara/orang2 Melayu apabila beliau memaikan isu komunis dan menyokong Chin Peng sebagai pejuang kemerdekaan. Menamakan Mat Indera sebagai Hero dan anggota2 polis yang terkorban dalam tregedi Balai Polis Bukit Kepong sebagai talibarut Inggeris.

Satu persamaan antara Mat Sabu dengan Anwar adalah sama2 kaki auta. 

Mungkin itulah sebabnya Anwar begitu "takutkan" beliau ataupun Anwar masih berdendam kerana Mat Sabu lah  orang yang pertama mengelarkannya "Al-Juburi".


3 comments:

  1. puyooo..mak lampir bekas penjual buah dan ubat tradisional jadi menteri penuh tu..kah kah kah..

    ReplyDelete
  2. Dlm kabinet pakatan haram, Mat sabu hanya diberi watak Timb. Menteri je.... nampak sangat..

    ReplyDelete
  3. Mat sabu layak jadi menteri Sabun..apa pun xtau nk jadi pemimpin... Tuihh..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3