bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

10 Apr 2018

Sandiwara Azmin??? Pulang Kereta, Gaji dan Elaun Masih Dibayar?

Memulangkan kereta resmi ni DAP pun dah buat dulu......

Tetapi jawatan MB dan exco2 masih dipegang dan menjalankan tugas seperti biasa.....Cuma X boleh pinda undang2 sebab DUN dan dibubarkan. Itu aje.....Yang dibubarkan adalah DUN, MB dan exco masih lagi menjalankan tugas seperti biasa.

Gaji dan elaun masih dibayar.....Elaun jawatan pengarah2 GLC masi dibayar......

Jadi mengapa perlu main "gimik" ???

Lain lah kalau serah kereta, terus punch card hari terakhir bekerja....gaji dan elaun2 dah x perlu dibayar lagi. Kalau mcm tu baru jimat duit rakyaat Selangor.




Sumber klik sini. 


Konsep kerajaan sementara untuk kerajaan negeri dan kerajaan pusat adalah sama sahaja. Kedua2nya masih kena menjalankan tugas seperti biasa tetapi tidak boleh meminda perlembagaan dan meluluskan sesuatu usul baru kerana Dewan DUN dan Dewan Rakyaat di Parlimen telahpun dibubarkan. Jadi mengapa perlu membuat "gimik" murahan dan bermain politik untuk menunjukkan sesetengah puak kononnya lebih jujur dan amanah dari yang lain???

Bagi penulis janganlah keterlaluan bermain politik. Bekerja untuk rakyaat adalah bekerja dengan jujur dan ikhlas dan bukanya dengan bermain sandiwara.




Sumber klik sini. 

1 comment:

  1. Getir juga #PRU14 kali ini. memang banyak lagi "sandiwara" dari politicians kita bakal timbul sebelum 9 Mei ini... nantikan ajew ;) jeng3

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3