bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

15 Apr 2018

PRU14 Hari Rabu - The Real Story???

Saja nak share. Malam Jumaat lepasl, seepas membaca Yaasin dan tahalil  di masjid, sedang menjamah jamuan.

Penulis bersembang2 dgn seorang Doktor bapa kepada kawan anak penulis.  Entah mcm mana penulis tersentuh isu yg sedang viral.....cerita kenapalah SPR pilih PRU hari Rabu. Saje aje kerajaan BN telah dituduh penakuy dan konnonya sengaja X nak bagi pengundi2 muda balik kg untuk mengundi kerana kononnya anak2 muda dan pengundi2 di perantauan sokong PH.



Dia ni yg kawan X pernah nampak terlibat dgn jentera BN, dengan tenang berkata, weekend hujung minggu X boleh.....Towards bulan puasa tahun ni ada banyak kenduri kahwin pada hujung minggu. Dewan2 fully book, dewan sekolah, dewan orang ramai banyak yg fully book. Yg terlibat dgn kenduri/rombongan pengantin, rewang dll ramai yg akan berada di luar kawasan. Kawan terhenti sekejap.....Terdetik dlm hati hebat juga Doktor ni, X emosional  macam kebanyakkan dari kita.

Selama yg penulis jumpa dek kerana sekarang ni semua orang bebas  bersuara dlm media baru kita telah menjadi masyarakat yg pentingkan diri sendiri, suka berperasangka, kuat berpersepsi, kuat komplen, suka buat cerita, sebar fitnah......tetapi dlm masa yg sama kita mengaku kita org Islam dan mahukan Hudud.

X nampak ke kedua2 perkara ini sebenarnya bercanggah???

Kena banyakkan bermuhasabah diri.....

Jangan cakap X serupa bikin.

Terutama dlm dunia sekarang.....bukan senang nak puaskan hati semua orang.....

1 comment:

  1. Paling penting jgn sebar fitnah, jaja cerita fitnah cincin rosmah 24 juta dlm pejabat, dikampung2, kedai kopi, malah ada yg menjaja cerita ni sampai kesurau2, masjid2 dsb... org yg menjaja memfitnah tunggulah balasan dari Allah SWT...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3