bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

25 Feb 2018

Konsesi PLUS Dilanjutkan Ke Tahun 2038 Salah Najib???


Semua tahu Tun M bapa penswastaan Malaysia malah ada pun yang mengelarnya Bapa Toll. Red Bean Army yang bergaji tetap, iaitu soldadu2 maya Pakatan Harapan baru2 ini sengaja menggembar-gemburkan foto di atas kerana mahu menghalakan kemarahan rakyaat terhadap DS Najib. Kononnya Tun M yang telah menjadi pemimpin Defacto Pembangkan sebenarnya baik.....Bayaran tol PLUS sepatutnya mansuh 2018 tetapi kononnya Najib yang lanjutkan.....

Apa kata baca artikel dibawah;


Pada pandangan penulis kos menambah lorong juga mungkin antara penyebab tempoh konsessi telah disambung, juga disebabkan harga tiket tol beberapa kali juga pernah tidak dinaikkan sebagaimana yang telah dipersetujui dlm perjanjian asal. Perjanjian konsessi telah diperbaharui sekali, iaitu pada tahun 1999 - zaman Tun Mahathir dan kali kedua di zaman Pak Lah, 2005.

Secara lojiknya kedua2 tersebut bukan di zaman DR Najib. Malah di zaman DS Najib jugalah KWSP telah menguasai 49% saham PLUS.



Bakinya Khazanah memiliki 51%, Secara tidak langsung ini menjadikan PLUS sebagai sepenuhnya milik rrakyat Malaysia. Sebagai Golden goose KWSP, ini membolehkan pencarum2 menikmati pulangan dividen yang tinggi. 

Secara halusnya penulis melihat DS Najib sebenarnya berjiwa rakyaat dan cuba untuk merakyaat kan semula asset2 strategik yang telah diswastakan di zaman Tun M kembali kepada rakyaat.

Begitu jugalah dengan strateginya di dalam 1MDB cuba merakyaatkan IPP yang pernah diswastakan sebelum akhirnya terpaksa menjualnya selepas 1MDB disabotaj oleh sebahagian rakyaat Malaysia.

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3