bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

19 Feb 2016

DAP Jual Tanah Milik Kerajaan Negeri Dengan Harga Murah Untuk Dapatkan Dana Politik???



Katanya hasil jualan mencecah hampir RM 13 Billion secara jumlah keseluruhan.

Nak buat apa duit banyak2 macam tu????

Jika 1MDB selalu dilabel oleh pembangkang, sebagai menjual tanah untuk membayar hutang, DAP pula apa perlunya jual tanah2 tersebut???

Soalan kedua mengapa cuma jual tanah pada harga di antara RM241.00  sehingga RM 1,315 sekaki persegi ??? 

Segalanya bermula pada tahun 2011 dimana kerajaan negeri menjual sebidang tanah berkeluasan 102 ekar hak milik kerajaan negeri kepada Ivory Properties dengan nilai RM 1.07 bilion. (Satu ekar =43,560 kaki persegi).   Ini dikuti oleh pejualan 110 ekar lagi kepada Consortium Zenith dengan nilai RM 6.3 bilion pada tahun 2013. 

Pihak SPRM wajar siasat, manalah tahu takut2 ada urusan "under table deal".  Tanah di Pulau Pinang selepas dibuat konversion boleh mencecah harga antara RM 1500 - 2000 sekaki persegi.

Mengapa kerajaan negeri tidak bangunkan tanah2 tersebut secara bersendirian mahupun usahasama??? Bukankah ini akan dapat meningkatkan lagi hasil kepada kerajaan negeri disamping pihak kerajaan negeri juga boleh membangunkan rumah2 mampu milik buat anak negeri Pulau Pinang?

Ataupun adakah ini caranya buat kerajaan DAP memperolehi tajaan "dana politik" mereka????

Sumber klik sini.

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3