bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

15 Mar 2013

Sendiri Cari Pasal - Nak Salahkan Siapa?

Nasional - Sinar Harian

Guru hina angggota keselamatan ditahan

Oleh: Wartawan Sinar Harian Tarikh: March 14, 2013KOTA BHARU

- Guru menghina anggota keselamatan di Lahad Datu ditahan di sebuah rumah di Jalan Panglima Raja, Kampung Gong Serapat Pasir Puteh, Kelantan, jam 7 petang tadi.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaludin Abd Rahman berkata, suspek berumur 36 tahun itu bertugas sebagai guru di sebuah sekolah di Tok Bali dan mengaku seringkali tidak pergi ke sekolah sejak hujung tahun 2012 atas alasan tertekan.

Turut dirampas sebuah beg berwarna hijau, laptop, pengecas, boradband dan kad sim telefon, katanya.

Komen isac;

Pengambilan guru perlu diperketat kerana mereka perlu memberikan contoh yang baik agar murid2 dapat dididik menjadi insan ya g berguna.

Memandangkan jawatan2 kerajaan kini juga tidak terikat dengan jawatan berpencen yang mensyaratkan tempoh minima perkhidmatan yang panjang. Guru2 kontrak boleh diambil dari berbagai2 latar belakang dan usia asalkan mereka mempunyai peribadi mulia untuk menjadi ikutan murid2. 

Published with Blogger-droid v2.0.10

4 comments:

  1. Saya sokong 100% penahanan tersebut..
    Tapi orang Melayu je ke, yang kena?..

    Mana bangsa2 lain yang 2x8 dengan cikgu ni jugak?..
    Takkan berani ambil tindakan pada Melayu je?..

    ReplyDelete
  2. Sayang betul saorang pendidik tetapi yang bangang nya diri sendiri tak terdidik..sekiranya yang menanggung akibat daripada perbuatan bangang nya dia yang tanggung sendiri takpe la..ini kesannya akan ditanggung oleh seluruh keluarga beliau..

    Weii..sial sedar laa diri ko tu..masa sekolah rendah ditanggung oleh kerajaan dengan perbagai bantuan..masuk maktab perguruan dibagi elaun bulanan sebanyak RM700/= sebulan, masuk pengajian tak perlu buat pinjaman..semuanya beres..ini ke balasan yang ko berikan...kesian betul aku dengan nasib si sial ni muka pun sama cam babi dihutan..sedar tak ko keamanan yang ko perolehi selama hidup ni disebabkan adanya pihak keselamatan yang menjaga negara..bodohh punya orang...

    Tapi..lihat lah nanti pabila dia ni dikenakan tindakan tatatertip ataupun dijatuhi hukuman oleh mahkamah..dia akan menyalak menyalahkan kerajaan dipentas ceramah PAS..sedangkan segala tindakan yang diambil oleh pihak berkuasa dan berwajib adalah hasil daripada tindakan bodoh beliau sendiri..elok simamat sial ni dihantar ke Lahad Datu supaya dia dapat melihat dengan mata kepala nya sendiri keadaan sebenar..bawak2 laa keluar daripada kelantan tu supaya otak boleh berfikir dengan waras..

    ReplyDelete
  3. Setuju penahanan ini ...tapi macam Orang Sebarangan tulis... takkan dia sorang saja ....ramai yang buat perkara ini, cina, melayu dan india ...patut angkut semuanya ... Lajim, Nurul Izzah, Zunar, Malaysiakini dan ramai lagi penjilat DAP ini yang tak ada semangat Kenegaraan

    ReplyDelete
  4. 100% SAYA SETUJU PASAL NI MEMANG SALAH KERAJAAN,PERBEZAAN FAHAMAN POLITIK TIDAK PERNAH DIAMBIL KIRA.SEKARANG BILA K/TANGAN TELAH MENIKAM DARI BELAKANG JANGAN SALAHKAN K/TANGAN TU SALAHKANLAH YG MENGAMBIL K/TANGAN TU,SIAPA LAGI KALAU BUKAN KERAJAAN.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3