bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

17 Mar 2013

Hj Hadi Akui DAP Bakal Menerajui Negara Jika Pakatan Menang PRU 13? ??



Hj Hadi dakwa Pas akan bertanding di 76 buah kerusi parlimen dan akan kuasai Pakatan Rakyaat sekiranya menang semua kerusi yang mereka tandingi.

“Kita kena ingat kerusi parlimen seluruh Malaysia ada 222. Daripada jumlah itu, saya hendak beritahu, insya-ALLAH Pas akan bertanding sekurang-kurangnya 76 kerusi. Iaitu 1/3 dari keseluruhan kerusi.


Komen Isac;

Perkiraan tersebut jika Pas memenangi kesemua kerusi yang ditandingi ...

Apa pula akan berlaku sekiranya Pas cuma memenangi 30 kerusi, DAP 60 kerusi dan PKR 23 kerusi? Jumlah ini akan membuatkan Pakatan Rakyaat menang dengan mejoriti mudah, 113 berbanding 109 (Waliyazubillah .....).

Apa pula yang anda fikir akan berlaku? 

Masih mahu menafikan kemungkinan DAP bakal menguasai Parlimen dan negara? Kalau dilihatkan kepada jumlah kerusi yang  Pas menangi dalam PRU 12 yang lalu.. dan bagaimana jumlsh kerusi DAP lebih banyak berbanding PAS & PKR perkara ini sememangnya besar kemungkinan akan berlaku!!!

Dengan hanya jumlah 76 kerusi yang bakal ditaNdingi dan trak rekod dalam PRU2 terdahulu, Hj Hadi ssebenarnya sepwrti mengakui teori bahawa DAP akan berkuasa selepas PRU 13 nanti. 
Published with Blogger-droid v2.0.10

1 comment:

  1. SAH!!!

    PAS KELDAI TUNGGANGAN


    *pssst
    Ana punya elaun bulan ni kasi lebih sikit la

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3