bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

8 Mar 2017

Menghadapi Ancaman Korea Utara, Rakyaat Malaysia Perlu Bersatu!!!!

Penulis bukan mahu mencetuskan suasana panik di kalangan rakyaat Malaysia. Tetapi apabila ada di kalangan rakyaat yg menjadikan krisis ini hanya sebagai satu gurauan lucu, penulis terpanggil untuk membuka minda rakyaat Malaysia bahawa krisis yg bermula dengan satu dakwaan  "prank" rancangan TV aka 'Running Man' jika tidak ditangani dengan baik mungkin berupaya menjadi pencetus kepada "Perang Dunia ke 3".
Foto 1: Kenderaan Pelancar Peluru Berpandu Balastik Milik Korea Utara

Penulis percaya ada di antara pembaca yang memperolehi msg di bawah melalui applikasi telefon mudah-alih seperti berikut; 

"Dimanakah terletaknya kekuatan Korea Utara, pada senjatanyakah? Pada tenteranyakah atau pada pemimpinnyakah? Sila jawab ahlil nujum negara...

Kekuatannya terletak pada huruf 'K'. Jika ditukar kepada huruf 'B' ia akan menjadi Borea Utara, anda kenal Borea Utara? 
-😂😂😂"





Foto 2: Jarak KL ke Pyongyang yang kurang  dari 5,000 km merupakan jarak terjangkau oleh peluru berpandu balastik antara benua.




Foto 3: Peluru Berpandu Balastik Antara Benua Milik China Mampu Menjangkau 
Jarak 16, 000 km.


Walaupun ada dakwaan bahawa Korea Utara masih belum mampu menghasilkan peluru berpandu balastik antara benua, tetapi kita X boleh hendak menafikan kemungkinan mereka boleh/telah memperolehinya melalui hubungan daik dengan Russia.

Korea Utara juga berkemungkinan besar tidak berani mahu manggunakannya (kalaupun mereka mempunyai peluru berpandu sebegini) kerana takut dengan tindak-balas dunia, walaubagaimanapun apa saja kemungkinan boleh berlaku, terutaman dalam usaha kuasa2 besar dunia yang sedang cuba untuk mendominasi kuasa di Laut Cina Selatan.

Jestru kita tiada pilihan lain dan perlu berdiri teguh di belakang kerajaan di dalam mendepani isu ini. Lupakan segala sengketa politik dalaman!!!


Sumber klik sini.

1 comment:

  1. Tak payah bersatu. Malaysia ni ada rosmah. Dia boleh settle. Hal mesir dulu pun dia yg selesai sampai bersebut masa PAU dulu. Kalau nak harap najib penyamun. Apa pun tak jadi pasai dia bukan cerdik pun.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3