bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

10 Jan 2017

Adakah Imbuhan RM 1 Juta Buat Faiz Subri Keterlaluan???


Jika emas di Olimpik dan Paralimpik dinilai sebagai RM 1 juta, apa salahnya jika kemenangan PUSKAS ini juga mendapat imbuhan yang sama?

Umum tahu bolasepak merupakan sukan termahsyur di dunia jestru jika sukan paralimpik yg tidak begitu mendapat perhatian dunia telah mendapat pengiktirafan negara mengapa tidak pemenang PUSKAS?

Bukan bertujuan untuk merendah-rendahkan sukan paralimpik....Tetapi bagi penulis walaupun kemenangan PUSKAS X tersenarai untuk mendapat imbuhan sebagaimana kemenangan sukan2 lain di peringkat dunia, tidak salah rasanya satu hadiah khas dapat diberikan kerana mengenang jasanya Faiz telah membuka mata peminat2 bolasepak dunia berjaya mempromosi nama negara di peringkat antarabangsa yg kurang berjaya dilakukan oleh pasukan bolasepak negara do semua peringkat umur.

Tambahan pula selain usaha keras faktor nasib juga telah menyumbang kepada kejayaan Faiz. Bila lah agaknya pemain2 Malaysia yg lain akan dapat menyamai pencapaian ini yg membolehla  nama Faiz sebaris dengan nama2 seperti Ronaldo, Neymar, Zaltan Ibrahimovic dll. ?

2 comments:

  1. Kemenangan yg meletak nama Malaysia seluruh dunia..baik negara besar mau punkecil .miskin maupun kaya..apatah lagi cara tendangan ala malaizi.menjadi module latihan skll bertahap tinggi...1 juta imbuha pun tak memadai...harap pihak kerajaan mengambil perhatian kesan kemenangan ini..yg teralam selamanya dalam sejarah bolasepak dunia..hero hero sepakan gol tercantik world class.. menteri level perlu perihatin...dan iktiraf...syabas pemain malausia ini...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3