bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

23 Sept 2016

Temasek Rugi RM 73 Billion? Mana Sarawak Report? WS? Tun M?

Kalau 1MDB yang mempunyai hutang RM 42 billion kerana membuat pinjaman untuk membeli ekuiti2 kecoh satu dunia.....

Difitnah sebagai "kehilangan RM 42 billion"...... padahal jika semua asset2 nya dilupuskan akaunnya masih lagi positif.....tiada wang yang hilang.....Kenapa banyak hutang sebab ianya cuma bermidalkan RM 1 juta dan segala pembiyaan perolehan ekuiti dilakukan melalui pinjaman bank.

Sebaliknya Temasik, P&L nya tercatat rugi terkumpul RM 73 billion kenapa X ada sesiapa pun nak ambil peduli dan siasat mana tahu ada sesiapa yang dah "laundry" duit???


Sumber klik;
http://babab.net/out/temasek-rugi-rm73b-atasi-1mdb-mana-wsj.html

4 comments:

  1. Gila punya bahlol kau ni beb. Temasek rugi meniagalag bangang. Bukan duit hilang atau kena samun. Apa ke bengap kau ni. Betul2 aki harap kau kena bayar buat blog ni. Kalau tak sia2 jelah jadi bangang

    ReplyDelete
  2. PakaTun nak guna isu itu utk menguasai putra jaya...

    ReplyDelete
  3. Rugi bisnes lain la berbanding curi wang. Apa la hang ni, nak comapre pun pandai2 la sikit.

    ReplyDelete
  4. rasanya kerugian negara yang menggunakan duit rakyat selama mahathir memerintah berjuta-juta bilion belum lagi termasuk bail out syarikat anak.kita sebagai rakyat boleh tak nak tahu berapa banyak duit rakyat yang telah hilang semasa pemerintahan mahathir.boleh tak ditubuhkan suruhanjaya untuk menyiasat dan mendapatkan butiran terperinci.setelah itu kita nak di mulakan proseiding mahkamah untuk mendapatkan balik duit rakyat ini.mahathir perlu bertanggunjawab untuk memulangkan duit rakyat ini dengan apa cara sekalipun termasuk merampas harta beliau dan anak-anaknya .kerana semua keputusan beliau yang buat maka beliau perlu bertanggungjawab dengan keputusan beliau.duit rakyat ini boleh digunakan untuk mensejahterakan rakyat dalam keadaan ekonomi sekarang.mungkin gst pun boleh dihapuskan.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3