bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

12 Dec 2014

Penyokong2 Vietnam Jauh Beradab Berbanding Malaysia!!!

Jurulatih Vietnam, Toshiya Miura menganggap persembahan yang ditampilkan Vietnam adalah terburuk sepanjang dia melatih pasukan itu.

“Sukar untuk mengatakannya namun memang ini adalah antara aksi paling mengecewakan sejak saya di sini.

“Mereka hanya tampak agresif di separuh masa kedua dan Malaysia menghukum segala kesilapan kami, mereka layak ke perlawanan akhir,” katanya. – UTUSAN

Sumber klik sini.

Itulah budaya jurulatih negara maju (Jepun)...Jika pasukan lawan bagus mereka mengakuinya...

Rakyaat dan penyokong2 Vietnam sebuah negara komunis pula begitu berdisiplin....Pemain2 mereka bila dah ketinggalan pun X ada lah bermain dengan telampau emosi.... Suatu sifat yang terpuji dan mempunyai semangar kesukanan yang tinggi.

Memanglah sebagaimana yang kita selalu dengar rakyaat sesebuah negara komunis....kalau ada yang buat salah pasti akan kena penjara dan mungkin sehingga kena tembak mati....Tapi mungkin itulah suatu perkara baik yang boleh dicontohi....

Ini sesetangah rakyaat Malaysia terbawa2 dengan pendekatan Pakatan Rakyaat asyik nak merusuh dan gunakan kekerasan...

Dah kalah...penonton pulak nak pukul orang....

Apa jadi jika nanti sekiranya AFC dan FIFA mengenakan tindakan disiplin sehingga menyebabkan pasukan Harimau Malaya terpaksa melayan kunjungan pasukan Thailand di stadium tanpa penonton pada final nanti???

Pastinya kita tidak mahu perkara sebegitu berlaku bukan???

Jestru buat penyokong2 Malaysia berfikirlah dengan bijak dan jangan terlampau menurukan perasaan!!!


posted from Bloggeroid

1 comment:

  1. Saya berpendapat bahawa penyokong-penyokong Malaysia (Harimau Malaya) juga beradap sopan dan mempunyai integriti tinggi.... Yang berlaku di Stadium Shah Alam tempoh hari adalah didalangi oleh kumpulan macai Pakatan Rakyat.... khususnya penyokong2 kuat PKR.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3