bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

27 Dec 2014

Gempar!!! Zairil Akui DAP Gagal Perintah Pulau Pinang???





Jelas Zairil, "Sistem sedia ada tidak berfungsi apabila sesebuah kerajaan negeri tidak berupaya untuk menentukan arah perjalanan bas dalam kota sendiri, membuat pinjaman wang untuk membiayai pembangunan infrastruktur, serta tidak diberi kuasa untuk menguruskan tandas awam sendiri".

Ha..ha...ha....Apa kejadahnya yg Guan Eng buat jika gagal kawal sistem bas dalam negeri yg ditadbirnya....Sedangkan syarikat2 bas perbandaran mampu melakukannya.

Lebih memalukan kononnya jamban awam pun beliau X mampu nak uruskan dengan memberi alasan ianya di bawah tadbiran pusat....Hilang akal ke apa???

Satu lagi apa yang dilakukan oleh Guan Eng terhadap beratus juta wang mengurus dan memberbaiki infrastruktur milik kerajaan negeri yg diberikan oleh kerajaan pusat???

Mereka juga X menceritakan peruntukan berbilion juta ringgit sumbngan kerajaan pusat untuk projek2 spt jambatan kedua leburaya pantai dan projek2 lain.

Yg jelas Zairil memang X pernah nak berterimakasih dan cuma mahu memfitnah dan membangkitkan perasaan marah kepada kerajaan pusat demi kepentingan politik DAP. Tetapi dalam masa yg sama beliau sebenarnya telah mengakui kegagalan LGE untuk mentadbir Pulau Pinang dgn baik.

Sumber http://www.roketkini.com/2014/12/25/kaji-semula-kontrak-persekutuan-2/
posted from Bloggeroid

1 comment:

  1. Tau Dap tak dapat perintah dengan baik di penang tapi masih bodoh sombong nak autonomi , lebih baik kaji semula perjanjian serah pada yang hak iaitu kedah.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3