bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

16 May 2014

Krisis Umno Terengganu Bak Kisah Lelaki, Anak Lelaki dan Keledai???

Penulis pasti ramai pembaca yang pernah dengar cerita tu. Bagaimana mulut orang memang X dapat "dipuaskan". Ketika siayah berseorangan menunggang keledai dan anaknya berjalan kaki, orang ramai mempersoalkan mengapa siayah tidak membiarkan sianak sahaja yang meunggang keledai kerana dia masih muda. Bila sianak yang menunggang, ada pula yang mengatakanya tidak hormat kepada siayah. Bila kedua2nya menunggang sama, katanya mahu menyiksa sikeledai, bila keladai tidak ditunggang katanya tak tahu menggunakan kemudahan yang ada dan bila keledai dipikul katanya gila.
Begitulah juga halnya dengan krisis Umno di Terengganu. Bila ada khabar angin yang mengatakan DUN dibubarkan apabila 3-6 adun Umno bertindak keluar parti....Maka kengkawan yang pro Pakatan Rakyaat pun bersuara, wah masa Anwar nak jadi MB Selangor, bubar Dun Kajang konon membazir duit rakyaat...Ini BN/Umno lagi teruk...32 Dun bakal diadakan PRK??? Bukan kah lebih membazir kata mereka??? Kononnya BN/Umno lah yang jahat.....

Sebaliknya bila DUN X dibubarkan 3 Adun yang bertindak keluar parti menarik balik hasrat mereka....Ada pula yang berkata, ini wayang....sudah dijangka. Ada pula yang kata....Mat Said dan rakan2..."dibeli", berlakon kerana mahukan imbuhan, mungkin diugut oleh "dosa yang lalu"...bla...bla....

Cuma penulis mahu menasihatkan para pembaca dan diri sendiri juga....Jangan menuduh kalau X ada bukti....Apatah lagi...Kengkawan penulis tu ramai yang telah berhijrah dan menyokong parti Islam....Islam X ajar kita menuduh tanpa bukti... Itu boleh membawa kepada fitnah dan tohmah....Siapa tahu orang yang kita tuduh itu sebenarnya lebih baik dari kita....

Jika foto pemimpin2 Pas yang makan di warung dan sedang meghirup kuah di pinggan kita boleh mengandaikan mereka sebagai zuhud. Apa kurangnya foto Mat said di sebelah (kanan) ni???


Foto (kiri) Mat Said sendiri turun padang membelikan susu untuk mangsa banjir.


Foto (Kanan dan bawah) Mat Said "merompak" lori roti Gardenia untuk diberikan kepada pemandu2 yang terperangkap gara2 banjir besar di Kuantan tak lama dulu.



Foto (kanan): Mat said membantu mangsa kemalangan dan membenarkan kenderaan beliau digunakan untuk menghantar mangsa ke hospital.

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3