bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

19 Feb 2014

Syarikat Telefon Mudah-alih Bodoh!!! Nama Individu Pula Yang Mahu Disenarai Hitam???

Foto: Sekadar hiasan dan tiada kaitan dengan artikel ini.

Kepala hotak dia orang lah!!!

Penulis mendapat panggilan dari wakil syarikat telefon mobile/internet mudah alih...

Dia beritahu bahawa penulis ada berhutang sejumlah wang dengan sebuah syarikat syarikat telefon mobile/internet mudah alih yang beliau wakili... 

Jika tidak dibayar nama penulis akan disenarai hitamkan!"

Suka2 aje nak "blacklist" nama orang ya???

Dia yang tidak selidik betul2 samada nombor kad pengenalan yang diguna untuk sesuatu pemohonan tulin/milik pemohon kita pulak yang disalahkan.

Nak suruh buat report polis akuan bersumpah bagai!!! 

Nama syarikat pun X rajin kita dengar.... Apa kejadah langgan perkhidmatan mereka.... Dah lah kita dok kat kampung... Ada signal ke???

Suruhanjaya Multimedia buat apa lah agaknya ya???

Tidor ke???

Sampai bila pengguna mahu dibiarkan "dirompak" oleh syarikat2 gergasi??? Tanpa pembelaan???

Dah 17 tahun penulis gunakan nombor 019 - Celcom bermula dengan kod 010 lagi... Bila lah pulak penulis ada mohon no hp dari syarikat mobile phone yang tak terkenal ni???

1 comment:

  1. Aku rasa telco pun sekarang dah sesak nafas.berebut rebut nak dapat pelanggan2.Aku rasa sekarang ni pun setiap orang sekurang kurangnya 1 hp termasuk bebudak sekolah,pendatang asing dan sebagainya.kalau dikira kira mungkin lebih 30juta.Tapi pemain industri,dah bertambah,persaingan makin bertambah.kos makin bertambah,teknologi berubah dengan cepat.sebab persaingan sudah terlalu sengit,mereka sanggup buat apa saja asalkan untung.Kita tengok perkhidmatan sms,kalau dulu caj bukan main lagi,sekarang sejak ada aplikasi smartphone,orangramai nak free,kalau boleh call pun guna wifi saja.bagi duit telco yang untung besar.kalau dia blacklist orang pun dah terberguna,sedikit masa lagi,kita tak perlu nombor2 phone untuk call orang cukup sekdar panggilan melalui alamat email saja.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3